Hlavní obsah

Punkové Velikonoce se skvělými Deadline

Novinky, Alex Švamberk
PRAHA

Velikonoční neděli, jeden z největších křesťanských svátků, pro evangelíky dokonce ten vůbec největší, nesvětili jen věřící, ale také vyznavači punku. V pražském Futuru se konal koncert šesti kapel v rámci evropské šňůry Bad Boys For Live Tour 2008. Fanoušky punku a spřízněných stylů neodradila ani skutečnost, že největší hvězdy, U.S Bombs dorazily bez zpěváka Duana Peterse.

Článek

Veterán punkové scény měl nějaké problémy s úřady, což nepřekvapí u člověka, který sjezdil snad celé Spojené státy na skateboardu a vyzkoušel většinu dostupných drog. U.S. Bombs, ke kterým se vrátil kytarista Kerry Martinez, ale ukázali, co je to punkový přístup. Hráli i bez zpěváka, přestože v kapele není nikdo, kdo by ho mohl zastoupit a zpěvák berlínských Radio Dead Ones vypomohl jen ve dvou písních, jejichž text měl načmáraný na pomačkaném papíru. I tak musela kapela, která zněla bez Peterse hodně tvrdě až hardcorově, přidávat.

Post hlavní hvězdy převzali zkušení a stále lepšící se angličtí Deadline se zpěvačkou Liz Jane Rose Liz. Deadline už dávno nejsou jen ukřičenou streetpunkovou partou. Vyzráli a nabízejí současnou verzi novovlného rocku. Jejich tvorba snese bez nadsázky srovnání s Pretenders, Liz už tolik nekřičí a více zpívá a hodně pracuje s melodií. Skladby jsou sice energické, ale nejsou to přímočaré prvoplánové vypalovačky, k čemuž hodně přispívá basa Hervého Laurenta. Výrazně se se zlepšil i mladý kytarista Ryan Smyth. Před čtvrtstoletím by Liz s Deadline aspirovala na post královny britského punku a o své pozice by se mohla obávat jak Chrissie Hyndová, tak Siouxsie. Ale ani v roce 2008 nejde o marnou kapelu, která byl jen recyklovala minulost.

Psychobilly, hororpunk i archaický glam rock

Další kapely už tak výrazné nebyly, i když velký úspěch slavili kanadští Creepshow, pohybující se, jak naznačil už kontrabas, mezi psychobilly a hororpunkem. Oproti loňskému vystoupení (hráli před Mad Sin) se hodně zlepšili, i hlavní atrakce, blondýnka Sarah Sin se zlepšila ve hře na svůj nástroj. Ve výškách je však její zpěv stále místy nepříjemný a tvorba by potřebovala malinko dotáhnout. Největší úspěch slavili s převzatým Pat Cemetary od Ramones.

Němečtí Radio Dead Ones oplývali energií, všichni divoce poskakovali jako nějaká crossoverová parta, ale zatím působí přece jen trochu chaoticky, jejich tvorba ještě potřebuje trochu dotáhnout. Působili však svěžeji než trochu chladní a jednokolejní bostonští punk´n´rolloví Darkbuster.

Adam Bomb sice stylově se svým archaickým glam rockem ze sedmdesátých let do dramaturgie úplně nezapadl, kytarová sóla a prostinké bubny patří přece jen do jiné doby, ale jeho show, kdy z kytary nejen létaly jiskry, ale nakonec ji podpálil, na úvod rozehřála diváky. V trochu jiné roli se Adam Bomb představí v v pondělí večer – od 21 hodin bude hrát akusticky v žižkovské hospodě Blind Eye.

Související témata:

Výběr článků

Načítám