Článek
Po dlouhých osmdesáti letech se dostává na světlo jeho soubor snímků, které ve své době byly skoro až senzací. Vystaveny budou do 22. dubna v pražské Galerii Josefa Sudka.
V roce 1911 vystoupil Zych v českém výstavním prostředí s něčím dosud nevídaným a odvážným – ženským aktem. Většinou mu pózovala jeho manželka Hedvika nebo její sestra.
V té době byl fotografický akt kontroverzní útvar, na konci devatenáctého století se za jeho ztvárnění mohlo jít dokonce do vězení. Autoři též museli povinně uvádět stáří svých modelek.

Akt Aloise Zycha z roku 1927
Podle dobových svědectví byla Zychova tvorba přijata nadšeně a okamžitě ji (vedle slavnějšího profesionála Františka Drtikola) mnozí dávali za příklad dobrého umění.
Podle kurátora výstavy Jana Mlčocha patřil Zych k nepřehlédnutelným osobnostem při prosazování moderní fotografie v českých zemích.
Jeho snímky jsou kultivované a decentní akty v sošných pózách odkazují na světoznámé malíře.
Po vzniku Československa Zych působil jako vrchní technický rada na ministerstvu veřejných prací a mohl se věnovat svému koníčku s ještě větší intenzitou. Ve 20. letech se stal jedním z prvních stoupenců nemanipulované fotografie podle příkladu Drahomíra Josefa Růžičky, jenž byl čestným členem Klubu fotografů amatérů, který Zych v roce 1908 spoluzakládal.
Avantgardní experimenty nicméně Zycha nezaujaly. Věnoval se tedy také krajinářské tvorbě i dalším žánrům v duchu aktuální fotografie propagované klubovým kolegou Jiřím Jeníčkem.