Článek
Expozice je celá orientovaná na video a fotografii. A není to dáno jen tím, že spolupořadatelem je Photographers´ Gallery z Londýna. Film a fotografie se staly hlavními výrazovými prostředky výtvarné generace, nastupující v 90. letech, a to v Londýně stejně jako v Paříži nebo Praze. Část exponátů působí provokativně a agresivně, nicméně mladým Britům nechybí sociální cítění i vazba na evropskou výtvarnou tradici.
Videa i fotografie tu jsou spíše jako velké barevné obrazy. Tak je i diváci také vnímají. Není to dokument, je to umění dělané s výtvarným citem a velkou imaginací. Mezi vystavujícími je také letos čtyřiatřicetiletý Keith Tyson, loňský držitel Turnerovy ceny, nejprestižnějšího ohodnocení pro mladé výtvarníky.
Právě tento výtvarník patřil mezi ty, jejichž díla britský ministr kultury Kim Howells označil jako defilé konceptuálních "průserů", jak lze přeložit dosti vulgární anglické slovo "bullshit". Jeho komentář při loňském vyhlášení Turnerovy ceny vyvolal v Londýně obrovskou polemiku o smyslu a hodnotách současného umění.