Článek
U zrodu Magmy stál bubeník a skladatel Christian Vander, který vystudoval vážnou hudbu. Liboval si v zatěžkaných kompozicích, v nichž ale používal i prvky jazzu. Texty byly v umělém jazyku kobaïštině.
Podobně jako jiná francouzská kapela Gong vytvořila vlastní svět, tentokrát ale ne odlehčený, poblázněný, hippieovský vesmír plný skřítků a drog, ale wagnerovsky těžký. V době zrodu spacerocku vypráví o osudu planety, kde se usadili lidé. Původní kolonisté se pak postavili nové vlně osídlenců.
V kobaïštině jsou patrné prvky němčiny, ale i některých slovanských jazyků. Nejde tedy o náhodné shluky slabik, ale jazyk s pravidly, ne všechna slova ovšem mají význam. Vander uvedl, že když hudbu skládal, zvuky kobaïštiny k němu přišly přirozeně s hudbou.
V hudbě se potkávají vlivy free jazzu závěrečného období saxofonisty Johna Coltranea, kterého také v té době lákala kosmická mystika, Vander uváděl, že právě on mu pomohl posunout se. Ve sborech je zase patrný vliv Carla Orffa. Skupina sama ovlivnila mnohé další tvůrce, mimo jiné ji obdivovali Johnny Rotten ze Sex Pistols, belgická alternativní skupina Univers Zero a japonské freecorové duo Ruins.
Na turné ke 45 letům představí tento legendární soubor výběr z nových skladeb, ale zahraje i významné skladby ze své historie.
„Pražské publikum je vášnivé, uctivé a hudebně vzdělané. Bude pro nás radost hrát pro tak osvícené publikum,” uvedl Christian Vander.