Článek
I když v druhém čtvrtletí příjmy mírně poklesly, koncem roku rostly tak prudce (o 15 %), že celkový výsledek vypadá docela příznivě. Nejvíc měly růst nezávislé labely (až o 27 %), zatímco velké firmy spíš stagnovaly.
Umělci, kteří se vydávají sami, zaznamenali největší růst, v roce 2020 to mělo být 34 % a hodnota jejich příjmů je celosvětově asi 1,2 miliardy dolarů. Neznamená to, že by se lidé v pandemii hromadně vypravili pro cédéčka do obchodů, růst se týká hlavně streamingu. Ten vytváří asi 14,2 miliardy dolarů ročně (růst 19,6 % oproti roku 2019), zatímco celkový příjem z nahrané hudby dělá 23 miliard dolarů.
Velké společnosti jako Sony Music Entertainment a Universal Music Group podle studie na krizi moc nevydělaly. Nárůst ve streamingu měly, ale jejich podíl na trhu měl poklesnout z 66,5 % na 65,5 %. Navíc celosvětový růst 7 % nevypadá zase tak dobře, když ho srovnáme s roky 2018 a 2019, kdy čísla vyskočila o 11 %.
Beyoncé, Billie Eilish, H.E.R. Grammy zcela ovládly ženy
„Nahrávací společnosti vykázaly růst pouze díky nárůstu streamingu,“ poznamenal Mark Mulligan ze společnosti MIDiA.
Hudebníkům to vše bohužel moc nepomůže, protože špatně placený streaming nikoho kromě pár megahvězd neuživí. Vydělat si mohou jedině koncertováním, které je zakázané.