Článek
Částka navíc nebyla dosud schválena, i když festival začíná už 1. června.
Částka navíc nebyla dosud schválena, i když festival začíná už 1. června. Lajnerová proto uvažuje o tom, že festival v Praze skončí. „Pokud se město na podzim nevysloví, že nabídne kontinuální podporu, tak v Praze festival nebude.“ Podle ní už není možné pokračovat v praxi posledních tří let, kdy se o podpoře od hlavního města rozhodovalo ani ne měsíc před začátkem festivalu, který se připravuje déle než rok.
Částka navíc nebyla dosud schválena, i když festival začíná už 1. června. Lajnerová proto uvažuje o tom, že festival v Praze skončí. „Pokud se město na podzim nevysloví, že nabídne kontinuální podporu, tak v Praze festival nebude.“ Podle ní už není možné pokračovat v praxi posledních tří let, kdy se o podpoře od hlavního města rozhodovalo ani ne měsíc před začátkem festivalu, který se připravuje déle než rok.
Částka navíc nebyla dosud schválena, i když festival začíná už 1. června. Lajnerová proto uvažuje o tom, že festival v Praze skončí. „Pokud se město na podzim nevysloví, že nabídne kontinuální podporu, tak v Praze festival nebude.“ Podle ní už není možné pokračovat v praxi posledních tří let, kdy se o podpoře od hlavního města rozhodovalo ani ne měsíc před začátkem festivalu, který se připravuje déle než rok.Letos byla už zrušena více než čtvrtina programu. „Minulý víkend jsme odvolali vystoupení Jiřího Bartovance, který působí u Sashi Waltzové.
Dál už není co rušit, ostatní představení mají návaznost na regionální představení a dotace z ministerstva kultury je určena i na ně,“ dodala ředitelka.
Předtím už bylo zrušeno závěrečné představení francouzského souboru Käfig, společné vystoupení Ivy Bittové a amerických tanečníků z Wendy Ossermann Dance Company. Nejde však jen o peníze. Praha festivalu ani neumožnila, aby se konalo úvodní představení švýcarského souboru Öff Öff na Staroměstském náměstí, takže to se bude konat na parkovišti vysočanské O2 Areny.
„Staroměstské náměstí není vhodnou lokalitou pro pořádaní takové akce, máme zkusit hledat jinde. Současný tanec je v Praze zřejmě nežádoucí,“ míní Lajnerová, sama však neumí vysvětlit proč, protože k festivalu a jeho dramaturgii nikdo nikdy neměl výhrady a průměrná návštěvnost přesahovala minimálně posledních 5 let devadesát procent. Současně upozorňuje na fakt, že podobně dopadly všechny organizace, které kritizovaly grantovou politiku města a připojily se k petici Za Prahu kulturní: „Divadla, která iniciovala petici, nyní nedostávají nic ani z jednotlivých městských částí.“