Článek
Váš druhý hraný film se stal jasným vítězem letošních Českých lvů. Co pro vás ocenění znamená a komu ze svých kolegů jste ještě hodně přál?
Je mi čtyřicet let a pohybuji se v české filmové struktuře, takže jsem o ty ceny stál a mám z nich upřímnou radost. Škoda, že Marek Daniel nevyhrál hlavní hereckou cenu, a mrzí mě, že nedostal cenu kameraman Miloslav Holman, protože s ním pracuji od školy. Myslím, že to dělá výborně. Jsem rád, že minulý týden vyhrál při udílení výročních kameramanských cen.
Plánujete teď oživění filmu v české distribuci?
Myslím, že náš distributor reaguje velmi pružně na všechno, takže pokud nějaký potenciál ještě máme, věřím, že se ho pokusí využít.
Protektor se ucházel o Oscara a nevyšlo to. Přesto: jaké měl za oceánem přijetí?
Měli jsme několik velmi příjemných projekcí, pěknou recenzi v časopise Hollywood Reporter a velice slušnou ve Variety, takže si nemůžeme na přijetí v Americe vůbec stěžovat. Oscar prostě nevyšel. Dostat se třeba jen do užšího výběru z šedesáti pěti filmů není žádná sranda.
Už víte, jaký bude váš příští film?
Rozhodně plánujeme současnost. Něco je v zárodku, ale zatím teprve hledáme.
Scénáře píšete s Robertem Geislerem a Benem Tučkem. Jak se píše ve trojici?
Nejdřív se bavíme obecně o tom, co nás zajímá. Časem vykrystalizuje téma a na tom pak začneme pracovat podrobně - zvolíme si příběh a ten postupně naplňujeme akcí a dialogy, jednotlivými obrazy. Já se většinou víc starám o strukturu, kluci víc o dialogy a akci.
Chodí oba na natáčení?
Ano, Ben točil film o filmu a chodí i Robert. Mám je rád za zády, protože my opravdu pracujeme jako tým, což je možné vztáhnout nejen na ně, ale na všechny.