Článek
V téměř osmdesátiminutovém skladbě o 14 částech chtěla v příběhu osvobození Židů z egyptského zajetí zdůraznit solidaritu, důstojnost, etické hodnoty proti světu falešných pozlátek a iluzí, jež přinášejí jen osamělost a beznaděj. Jiří Malát řídil mohutné doprovodné těleso.
Nejprve nesnesitelné vedro a později silný liják
Stejně jako Židé na útěku z Egypta museli i interpreti řešit problémy spojené se změnami počasí. Na II. nádvoří zámku nesnesitelné vedro během zkoušky vystřídal večer při koncertu silný liják.
Naštěstí konstrukce vestavěné střechy nad publikem vydržela, ale zejména první polovina večera byla pokažena šumem kapek zaznívajícím do hudby. Tento negativní prvek způsobil, že zejména v zadních řadách publika byly orchestr i sbory se sólisty špatně slyšet.
To ale nic neměnilo na faktu, že jejich výkon byl mimořádný. Výborný byl Ivan Kusnjer v titulní roli, v některých momentech (zejména u Gabriely Beňačkové jako Miriam) šlo o výkon až za hranicemi současných možností.
Jen bratislavský tenorista Otakar Klein trpěl slabším, téměř kontratenorovým hlasem. Dvojici recitátorů vévodil doyen Otakar Brousek jako přísný Hospodin. V orchestru a sborech byla slyšet nejvíce skupina bicích, zejména sólistka Markéta Mazourová, přebíhající od jednoho nástroje ke druhému. Část Tanec kolem zlatého telete, rytmicky nejpřitažlivější v celém oratoriu, dala všem včetně sboru možnost projevit se akusticky i vizuálně.
Oratorium Mojžíš uvidíme v televizním opakování
Hudební jazyk autorky používá i některých technik gospelu. Je na něm ale znát i poučenost tvorbou skladatelů 20. století (Martinů, Stravinskij). Důkladněji však dílo budeme moci posoudit až při televizním opakování, zbaveném šumů, či v regulérnějším prostředí uzavřeného sálu.
Festival (následoval ještě v pátek ohňostroj s hudbou a v sobotu závěrečný pěvecký koncert) měl v Mojžíšovi jeden z vrcholů, vyprodané hlediště připravilo účinkujícím i přítomné autorce ovace vestoje a spolu s dalšími koncerty přispěl večer k jednomu z nejvydařenějších ročníků v historii.