Hlavní obsah

Překvapení pro Hollywood: Američané nechtějí platit drahé lístky za 3D

Novinky, Stanislav Dvořák

3D bylo heslem roku 2010, prakticky všechny velkorozpočtové hity loni měly třetí rozměr, ale nadšení nějak rychle vyprchalo. Podle listu Hollywood Reporter (HR) už 3D Američany moc nezajímá a když navštěvují čtvrtý díl Pirátů z Karibiku, radši si koupí levnější lístek do obyčejnějšího 2D kina.

Foto: Profimedia.cz

Piráti vydělávají dost, ale problém je v tom, že lidé si kupují levnější lístky a 3D je nezajímá.

Článek

Podle HR studia očekávají, že kolem 60 % zisku z amerických kin zajistí 3D projekce, jenže v případě aktuálních Pirátů z Karibiku je to jen 47 %. Jinak to vypadá v zemích jako Rusko, Brazílie a Čína, kde jsou ještě lidé nadšení a 3D Piráti tam vydělávají rekordní sumy.

Celkově by měl film za týden vydělat asi 400 miliónů dolarů, za první víkend v USA mají Piráti 90 miliónů. Také v ČR jsou na prvním místě v návštěvnosti.

"V USA musíte lidi přesvědčit o tom, proč by měli jít na film ve 3D," uvedl jeden z manažerů společnosti Paramount.

"Jen protože jeden film nenaplnil očekávání, nemůžeme ještě ohlašovat odchod 3D, to nedává smysl," myslí si jiný z manažerů.

Warner Bros nyní propagují 3D v novém Harry Potterovi, který původně měl být 2D. Je otázka, jestli se jim ta snaha vůbec vyplatí. Toto léto má být ovšem plné 3D hitů -  je tu např. Kung Fu Panda 2 nebo Green Lantern a Šmoulové.

Výběr článků

Načítám