Článek
Král Balkánu, jak se Bregovićovi často s úctou přezdívá, začal koncert se svou kapelou Wedding & Funeral band jak se sluší a patří — včas. Málokdo však čekal dvouhodinový koncert, ze kterého by se protáčely panenky i zkušeným dechařům. Poněkud přesycené basy se naštěstí povedlo záhy umírnit, a Bregović tak se svou kapelou mohl první polovinu svého česko-slovenského dvojkoncertu odehrát v poklidu.
Divácká neposlušnost se očekávala už před samotným koncertem. Bregović totiž dominuje koncertům ve velkých otevřených prostorech a na festivalech, jako je třeba proslulý maďarský Sziget, kde na jeho hudbu pravidelně tančí desetitisíce lidí. Nelze se tak divit, když sedící model odmítly přijmout desítky diváků hned po netradičním nástupu trumpetistů přicházejících z postranních vchodů a první skladbě Gas Gas.
Pořadatelé na sebe jen bezradně krčili rameny, ale záhy se dobrali rozumného rozhodnutí, že bránit rozjařenému publiku nebude cesta k oboustranné spokojenosti. Ti, kdo chtěli, zůstali na svých místech a tancechtiví povětšinou opustili svá sedadla a balkánské rytmy zpracovávali po stranách.
Převládalo Šampaňské pro cikány
Bregoviće doprovázela šestice muzikantů a dvě zpěvačky. Hudebník, který téměř celý koncert seděl ve stříbrném kostýmu na židli, zahrál především písničky z nejnovější desky Champagne for Gypsies, která je jakýmsi pokračováním předchozího projektu Alkohol z roku 2009. Během koncertu se ale dostalo i na starší hity, jako je Mesecina či samozřejmě i na skladbu Kalasnjikov, kterou Bregović uzavřel celý koncert.
Kvůli českému publiku se hudebník naučil slovo „útok”, kterým se nechal posléze od diváků vyzvat k započetí celé skladby Kalasnjikov. To už byli ale diváci i pod pódiem a skákalo se i v poslední řadě.
Bregović sklidil na koncertu velký úspěch i s novější skladbou Quantum Utopia, kterou stvořil společně s frontmanem hudební skupiny Gogol Bordello, zpěvákem ukrajinského původu Eugenem Hützem. Bratislavské publikum se jednoho z nejznámějších evropských hudebníků dočká již v pondělí večer.