Článek
V rámci slavnostního otevření prostor se uskutečnila i vernisáž tří výstavních projektů. Konkrétně skupinové výstavy Around the Clock: The Factory Effect, výstavy Petry Navrátilové PPS a výstavy Vladimíry Večeřové Phyllostachys Nuda. Výstavy potrvají do 15. června.
Autorka díla Phyllostachys Nuda Vladimíra Večeřová na vernisáži uvedla, že nuda nemusí být kontraproduktivní, ale že se může stát i výchozím bodem nové tvůrčí činnosti. Svůj projekt pojala jako zvláštní labyrint, ve kterém člověk zprvu bloudí, ale posléze ho cesta vyvede přece jen ven do vnějšího světa.

Phyllostachys Nuda od Vladimíry Večeřové pracuje s tématem labyrintu.
Protože je celé bludiště vytvořeno z průsvitné látky, stávají se procházející lidé v bledém světle součástí zvláštní stínohry a tím i součástí celého díla.
Projekt PPS Petry Navrátilové už pracuje s tradičnějšími výtvarnými formami. Obrazy-asambláže jsou skládané z různých malých předmětů a vytvářejí na plochách magické obrazce.
Nejklasičtější vizuální zobrazení představují dva keramické objekty Rostlina a Grotta (oba z roku 2025) využívající tvarovou různorodost a plasticitu. Obě skulptury trochu připomínají práce Jana Švankmajera a evokují představu divokých masožravých pralesních rostlin.

Petra Navrátilová a kurátorka Veronika Přikrylová (zleva) u objektu Grotta
Skupinová výstava Around the Clock: The Factory Effect představuje práce devíti autorů (mimo jiné Kateřiny Šedé, Martina Kohouta nebo Anny Witt) a jde jednoznačně o prostorově velmi ambiciózní projekt, pracující jak s videoartem, textiliemi, velkoformátovou fotografií či obyčejným mýdlem.

Dílo Nového 1194 Sáry Gottstein je součástí skupinového projektu Around the Clock: The Factory Effect.
Nově zrekonstruovaná Pragovka Gallery má s novými prostory možnost dále představovat moderní konceptuální a hlavně moderní umění.