Hlavní obsah

Postmoderní Elvis není žádná nuda

Novinky, Stanislav Dvořák

Album Viva Elvis vypadá na první pohled jako další dávka elvisovských remixů od nějakého DJe, o kterém jste v životě neslyšeli, ale není tomu tak. Nejde o čisté remixy, spíše o vcelku zábavnou a propracovanou poctu „kingovi“. To ovšem nezaručuje, že nenarazí na odpor některých skalních fandů, kteří předělávky z principu neuznávají.

Článek

CD Viva Elvis vychází z představení souboru Cirque du Soleil v Las Vegas a jde o něco mezi coververzemi známých hitů Elvise Presleyho a remixy. Otázka, jak by zněl ten či onen zesnulý velikán rockových dějin v dnešním studiu, samozřejmě napadla už mnoho lidí a jistě nejednou posloužila jako téma divokých spekulací u piva.

Hudební producent a aranžér Erich van Tourneau přešel od slov k činům, zavřel se do studia a samploval až „do zblbnutí“. Nejde jen o připojení Elvisova hlasu k elektronickým rytmům, mnohé skladby ve stylu moderního rocku, ragga a hip-hopu jsou úplně nově natočeny a zní v nich i jiné (ne samplované) hlasy, než Elvisův.

Van Tourneau tvrdí, že chtěl postavit jakýsi most mezi Elvisem a budoucími generacemi a není vyloučeno, že se mu to skutečně podaří. Jeho postmoderní Elvis zní současně, album je silně taneční a přitom i rozmanité. K vrcholům se řadí karibsky rozeskákaný King Creole, svižná Bossa Nova Baby nebo rocková Blue Suede Shoes. Najdou se i slabší pop-rockové kousky s předvídatelnými a malinko přepísknutými sbory, ale jako celek Viva Elvis určitě nenudí.

Celkové hodnocení: 80 %

Související témata:

Výběr článků

Načítám