Článek
Co se však atomizuje, je divácké chování. Diváci se rozdělují na televizně věrné, jsou to lidé většinou vyššího věku a dále na ty, kteří se dívají stabilně, ale jen v určitých časech ráno a večer. Aktivnější populace ve věku 25 až 45 let už televizi tak často ke svému životu nepotřebuje a tráví u ní méně času.
Češi přitom prosedí před televizorem denně více než tří hodiny. Informace zazněly na prezentaci aktuálních odhadů výdajů do médií, kterou pravidelně pořádá pro novináře mediální společnost ARBOmedia.
"Pokles sledovanosti v prvním pololetí a v létě způsobil, že Nova se v prime time (hlavním večerním vysílacím čase) dostala pod hranici sledovanosti 40 procent a Prima pod 20 procent, takže vítězem roku se stala Česká televize, které sledovanost v prime time vzrostla. Překročila 24 procentní hranici, což je nejvíce od roku 2004," informoval marketingový ředitel ARBOmedia Štěpán Wolde.
Reklama příští rok dražší
Investice inzerentů do reklamy ve všech médiích (televize, rozhlas, tisk a internet) by mohly letos dosáhnout 18,617 miliard korun, příští rok až 19, 38 miliard korun. Na relativně dobrém letošním výsledku se podle ARBOmedia nejvíce podílely televize. Výdaje inzerentů za televizní reklamu by letos odhadem mohly dosáhnout výše 9,150 miliardy korun. Čas pro reklamu v prime time je téměř vyprodán.
Televize koncem října ohlásily zdražení reklamy na příští rok. Nova a Prima zvýší ceny zvýší o 20 procent a Česká televize o 15 procent. Zvýšení ceny reklamy se promítne ve zvýšení ceny inzerovaného zboží na trhu.