Hlavní obsah

Petr Muk se toulá tím lepším, co tu zanechala 80. léta

Novinky, Stanislav Dvořák

Kariéra Petra Muka prošla od dávného Oceánu přes zákruty muzikálů až do bodu, kdy pocítil touhu vrátit se od naleštěnosti "do sklepa". A to doslova i zvukově.

Článek

Deska Bludiště dnů je textově klasická mukovská mystika. Ve volně plynoucích, někdy těžko pochopitelných, obrazech se skrývají intimní témata, nefunkční komunikace, rozchody a pitvání půlnočních stavů duše. Dva autoři (Muk sám téměř žádné texty nenapsal) sice opakovaně popisují svět jako „poušť“ a žijí pod „černým sluncem“, ale vždy vzápětí alespoň malou naději přiznají („poušť s tebou dá se snést“).     

Deska Bludiště dnů je textově klasická mukovská mystika. Ve volně plynoucích, někdy těžko pochopitelných, obrazech se skrývají intimní témata, nefunkční komunikace, rozchody a pitvání půlnočních stavů duše. Dva autoři (Muk sám téměř žádné texty nenapsal) sice opakovaně popisují svět jako „poušť“ a žijí pod „černým sluncem“, ale vždy vzápětí alespoň malou naději přiznají („poušť s tebou dá se snést“).     

Deska Bludiště dnů je textově klasická mukovská mystika. Ve volně plynoucích, někdy těžko pochopitelných, obrazech se skrývají intimní témata, nefunkční komunikace, rozchody a pitvání půlnočních stavů duše. Dva autoři (Muk sám téměř žádné texty nenapsal) sice opakovaně popisují svět jako „poušť“ a žijí pod „černým sluncem“, ale vždy vzápětí alespoň malou naději přiznají („poušť s tebou dá se snést“).      Muk přitom zpívá tak, jak ho známe. Drží se popového kopyta, nepouští se do experimentů a zachovává si zasněný, lehce zpomalený styl s občasnou ozdobnou vlnkou v posledních slabikách.

Deska Bludiště dnů je textově klasická mukovská mystika. Ve volně plynoucích, někdy těžko pochopitelných, obrazech se skrývají intimní témata, nefunkční komunikace, rozchody a pitvání půlnočních stavů duše. Dva autoři (Muk sám téměř žádné texty nenapsal) sice opakovaně popisují svět jako „poušť“ a žijí pod „černým sluncem“, ale vždy vzápětí alespoň malou naději přiznají („poušť s tebou dá se snést“).      Muk přitom zpívá tak, jak ho známe. Drží se popového kopyta, nepouští se do experimentů a zachovává si zasněný, lehce zpomalený styl s občasnou ozdobnou vlnkou v posledních slabikách.

Deska Bludiště dnů je textově klasická mukovská mystika. Ve volně plynoucích, někdy těžko pochopitelných, obrazech se skrývají intimní témata, nefunkční komunikace, rozchody a pitvání půlnočních stavů duše. Dva autoři (Muk sám téměř žádné texty nenapsal) sice opakovaně popisují svět jako „poušť“ a žijí pod „černým sluncem“, ale vždy vzápětí alespoň malou naději přiznají („poušť s tebou dá se snést“).      Muk přitom zpívá tak, jak ho známe. Drží se popového kopyta, nepouští se do experimentů a zachovává si zasněný, lehce zpomalený styl s občasnou ozdobnou vlnkou v posledních slabikách. Deska je zajímavá spíše ze zvukového hlediska. Snaha o vymanění se z českého rádiového mainstreamu, oné uhlazené pop-rockové břečky, je zjevná ve většině tracků. V některých skladbách nadprůměrná kytara či syntezátory přivolávají zpět to lepší, co jsme zažili v pop music osmdesátých let. Bez oklik řečeno - prostě napodobují staré desky U2 a celkem jim to jde.

Deska Bludiště dnů je textově klasická mukovská mystika. Ve volně plynoucích, někdy těžko pochopitelných, obrazech se skrývají intimní témata, nefunkční komunikace, rozchody a pitvání půlnočních stavů duše. Dva autoři (Muk sám téměř žádné texty nenapsal) sice opakovaně popisují svět jako „poušť“ a žijí pod „černým sluncem“, ale vždy vzápětí alespoň malou naději přiznají („poušť s tebou dá se snést“).      Muk přitom zpívá tak, jak ho známe. Drží se popového kopyta, nepouští se do experimentů a zachovává si zasněný, lehce zpomalený styl s občasnou ozdobnou vlnkou v posledních slabikách. Deska je zajímavá spíše ze zvukového hlediska. Snaha o vymanění se z českého rádiového mainstreamu, oné uhlazené pop-rockové břečky, je zjevná ve většině tracků. V některých skladbách nadprůměrná kytara či syntezátory přivolávají zpět to lepší, co jsme zažili v pop music osmdesátých let. Bez oklik řečeno - prostě napodobují staré desky U2 a celkem jim to jde.

Působivý je exotický pouštní motiv a také nástup zkreslené kytary na konci úvodní písně Cítím (Vítr ve tváři) nebo řízně temný riff v B.A.P.

Celkové hodnocení: 70 %

Výběr článků

Načítám