Článek
Již na loňské inscenaci Ego jste spolupracovali s Danielem Špinarem a Radimem Vizvárym. Proč jste je oslovili i v případě Heroes?
Spolupráce s tímto kreativním týmem je pro celou naši skupinu velice přínosná. Už při tvorbě inscenace Ego, v níž vystupují pouze dva performeři, jsme s Danem a Radimem přemýšleli o další spolupráci.
Chtěli jsme vytvořit představení, v němž vystoupí všichni naši akrobaté. Velmi nás nadchla i představa propojení pantomimy a akrobacie. To vše je součástí Heroes.
Proč jste zvolili téma hrdina a hrdinství?
Nápad na zpracování tématu vznikl už před několika lety. Během doby se pohled na téma hrdinství hodně měnil. V představení vnímáme hrdiny jako osoby, které mohou pomoci například zachránit život.
Definice hrdinských činů a hrdinů jako takových se neustále mění a je mnoho variant, jak téma uchopit. Heroes nenahlíží na hrdiny jako na rytíře v lesklém brnění či svalovce s kápí a maskou, spíš popisujeme hrdinství každodenního života.
Téma boje o přežití jste sledovali už v inscenaci Kolaps. V čem jdou Heroes dál?
Hlavním tématem Kolapsu jsou životní zhroucení a selhání, kolapsy, které člověka během jeho života potkávají, od narození až po smrt. Bojem o přežití se zabývá pouze okrajově.
Nová inscenace Heroes je o situaci člověka, který se po autonehodě ocitl v kómatu. Na scéně probíhá jeho vnitřní boj o život.
Kdo je pro vás osobně hrdina?
Hrdinové jsou pro mě všichni lidé, kteří jsou ochotní dělat pro své okolí více než sami pro sebe.
Pro Heroes jste vytvořil i scénografii. Jak vznikala a má scénografie pro pohybové divadlo svá specifika?
Mám rád jednoduché a efektní věci a přesně to se promítlo do výsledné podoby scény. V pohybovém divadle nejsou pro scénografii žádné specifické limity, ale je samozřejmě důležitá její funkčnost, která musí být přizpůsobena pohybu.
V Heroes používáme velkou bílou látku, která má mnoho významů a využití. Může asociovat sterilní nemocniční prostředí, doktorský plášť atd.
Může se vám hodit na Firmy.cz: