Článek
May svou knihu napsal už v roce 2005 a její děj umístil do současného Londýna stiženého pandemií smrtící chřipky. Vydavatel ji tehdy odmítl jako nerealistickou.
Kulisami příběhu jsou reálie, které svět poznal o patnáct let později na vlastní kůži. Roušky, respirátory, přeplněné nemocnice, ochromený průmysl, zastavená doprava i veřejný život, uzavřené obchody, divadla, restaurace.
V Mayově knize je skutečnost ještě drastičtější, než jaká potkala svět v roce 2020. Choroba zabíjí obyvatele ještě v mnohem větším počtu, v ulicích řádí bandy výrostků, kteří rabují obchody, vykrádají byty zesnulých, napadají chodce po zákazu vycházení.
V tomto prostředí vyšetřuje komisař Jack MacNeil brutální vraždu dítěte, jehož kosti byly nalezeny při stavbě nové nemocnice. Má na to čtyřiadvacet hodin, svých posledních v policejní službě, a vražd přibývá.
Vlastní detektivní příběh je více krvavý než nápaditý. Diskutabilní jsou i momenty, kdy jeden ze zločinců vraždí dál, ačkoli krátce předtím utrpěl zranění zjevně neslučitelná se životem a současně tedy sám bojuje se smrtí. V takových chvílích působí příběh poněkud rodokapsově. I ostatní postavy jsou o poznání prvoplánovější, než bývá u Petera Maye zvykem.
Co ovšem věšteckému thrilleru nechybí, je napětí a temná skličující atmosféra velkoměsta ochromeného pandemií. Atmosféra, o které posluchač roku 2020 bohužel už ví, že není nereálná.
Může se vám hodit na Zboží.cz: