Článek
DeLillo se tak dostává k prazákladům lidského chování v krizi. Spolu s hrdinou se ptá, proč se vydal právě k Lillianě, která ho pak nechává u sebe přespávat.
Keith navíc zjistí, že aktovka, kterou tak křečovitě po celou dobu útěku svíral, nepatří jemu. Podle v ní uložených dokladů najde vdovu po majiteli, mladou černošku, se kterou se pojednou cítí být také spojený.
DeLillo dává slovo další postavě dramatu, i když okrajově. Je to mladý Arab Hammád, jeden z těch, kdo seděli v řídící kabině letadla, které narazilo na věže.
DeLillo se stále více zajímá o nitro člověka
Český čtenář si může připomenout téměř sedmisetstránkový autorův román Podsvětí (česky 2002). Obraz začínající legendárním homerunem baseballového utkání v USA v roce 1951, jemuž se stane „partnerem“ jiná rána – test sovětské atomové bomby. Obraz půlstoletí života v USA pod hrozbou atomové smrti.
DeLillo, kritikou vynášený i zatracovaný, se stále více zajímá o nitro člověka a často těžce zdůvodnitelné příčiny jeho chování.
Don DeLillo: Padající muž
Don DeLillo: Padající muž Euromedia Group – Odeon,
Don DeLillo: Padající muž Euromedia Group – Odeon, přeložila Zuzana Mayerová,
232 stran, 229 Kč