Článek
Než se ale nízkorozpočtový nezávislý snímek dostane do programu některé z celoplošných českých stanic, a získá možnost oslovit diváky v masovém měřítku, to může od nynějška trvat ještě další zhruba rok a půl.
"Počítá se, že televizní práva jsou volná zhruba rok a půl až dva roky od vydání do kin," řekl Marek Jeníček, marketingový ředitel firmy Bontonfilm, která film distribuuje do českých kin. Podle něj by se tak v některé z televizí mohl snímek objevit zhruba na podzim roku 2009.
Do této chvíle za zhruba tři měsíce promítání vidělo v ČR film Once podle údajů Bontonfilmu 84 665 diváků a tržby dosáhly 7,74 miliónu korun. Celosvětové tržby ale už přesáhly 16,4 miliónu dolarů (277 miliónů korun), jen v USA film vydělal 9,4 miliónu dolarů.
O českém oscarovém úspěchu čtěte také |
---|
Stálice českého popu mají radost z Oscara pro Irglovou |
Valašské Meziříčí žije úspěchem své rodačky Irglové |
Markéta Irglová má Oscara |
Například film Želary byl nominován na Oscara v kategorii nejlepší neanglicky mluvený film před čtyřmi lety, svou nominaci v únoru 2004 ale v zisk sošky neproměnil. V programu České televize se objevil až téměř dva roky poté, na Nový rok 2006 - a to byla ČT koproducentem tohoto snímku.
Nova: nechceme, je to "nezávislý film"
Bontonfilm snímek Once zatím ani žádné české televizní stanici nenabízel. "Čekali jsme, jak to bude ještě s Oscary," poznamenal Jeníček. Na zájmu televizí se ale zřejmě podepíše i cena za podstoupení práv; zvláště ocenění tak věhlasné, jakým je Oscar, by mohlo cenu zvednout. "Každé ocenění je dobré," odpověděl Jeníček diplomaticky na dotaz, zda Oscar cenu za televizní práva k filmu Once může zvýšit.
"Vzhledem k tomu, že film Once momentálně běží v kinech, poté se objeví na videu, případně v kabelové televizi, je otázka přesného data uvedení filmu v programu ČT prozatím předčasná," řekla Anna Freimanová z tiskového útvaru České televize na otázku, zda ČT vyjednávala či jedná o získání práv na vysílání Once.
Ani Prima zatím o právech na Once nevyjednává. "Ať již tento snímek získá jakákoliv televize na českém trhu, určitě bude zajímavé sledovat korelaci mezi počtem návštěvníků v kině a případnou televizní sledovaností u snímku, který dostal Oscara," řekl výkonný ředitel Primy Petr Chajda. "Jinými slovy, nakolik tento fakt ovlivní rozhodování o nasazení nebo koupi," dodal.
"Koupi neplánujeme, protože to je nezávislý film. Není to film pro televizi Nova, neodpovídá naší cílové skupině," řekla mluvčí Novy Veronika Šmítková.