Článek
„V UPP se vyrobilo více než dvě stovky trikových záběrů,” uvedla společnost v tiskovém prohlášení. V Praze vznikly například miniatury filmového města, studio pracovalo i na scéně zrození postavy replikantky či na jednom ze zásadních soubojů.
Čeští specialisté si nejvíce cení scény v galerii zastaralých modelů replikantů, pro níž režisér Denis Villneuve požadoval, aby figuríny visící na drátech v prázdných kádích prováděly jemný pohyb. Češi toho nejprve chtěli dosáhnout pomocí 2D metody, avšak i kvůli problémům s odrazy a stíny vrhanými figurínami nakonec zvolili náročnější trojrozměrný postup a 3D scan postav.
„Důvodů slavit tedy pár máme a já jsem pyšný na celý tým, který se pod vedením (supervizora vizuálních efektů) Viktora Mullera a (producentky vizuálních efektů) Lenky Líkařové už dostal do té nejvyšší filmové společnosti,” dodal v prohlášení ředitel UPP Vít Komrzý.
Vizuální efekty tohoto snímku již v únoru získaly cenu Britské filmové akademie BAFTA.