Článek
Titul je prvním z chystané řady detektivních příběhů v tradičně velmi kvalitním podání herce Miroslava Táborského. Ústřední postavou je mladý vídeňský policista David Bronstein, tak trochu smolař ve své práci i ve vztahu k něžnému pohlaví.
Knížka okouzlujícím způsobem zachycuje atmosféru někdejší Vídně, což je ve zvukové podobě ještě podtrženo vkusnými hudebními předěly, působivými ruchy a závěrečnou podobou slavné teskné písně Szomorú vasárnap. Dokonalá znalost rakouské metropole přímo svádí rozjet se do ní a osobně se vydat po stopách jednotlivých postav.
Současně se ale jedná o poctivý detektivní román, který se obejde bez naturalistických scén a potoků krve, přesto posluchače udrží v napětí a nachystá nejedno překvapení. Autor si umně pohrává jak s vymyšlenými postavami zrozenými v jeho fantazii, tak s postavami skutečnými a historickými.

Obal audioknihy
Příběh začíná banální sebevraždou jednoho rakouského vojáka. Na první pohled to vypadá jako dobrovolná smrt z nešťastné lásky. Brzy se ale ukáže, že jak v případu, tak v životě komisaře Davida Bronsteina není jasného vůbec nic.
Hrdina je krátce nasazen ke sledování příštích vůdců ruské bolševické revoluce, ale nachomýtne se i k zatčení slavného rakousko-uherského špiona, plukovníka Redla. Kromě toho jeho přítelem není nikdo menší než Egon Erwin Kisch, který v závěru zavítá z Prahy do Vídně, aby tam ulovil nějakého novinářského sólokapra.
Vídeňské zločiny jsou audioknížka velmi příjemná a povedená. Potěšující je i fakt, že vychází současně s podobou tištěnou. Lze se tudíž na další pokračování opravdu těšit, protože u našich jižních sousedů je už David Bronstein v detektivním světě postavou velmi oblíbenou.