Článek
Co vás přimělo zúčastnit se této neobvyklé akce?
Vytisková: Pro Toxique to byla výzva vyzkoušet něco nového. Umožňuje nám mimo jiné dát se dohromady s lidmi z jiných uměleckých oborů, jako je třeba scénografie, a snažit se společně vytvořit něco jiného, než je naše standardní koncertní vystoupení.
Čechtický: Naše důvody jsou podobné a navíc bychom rádi využili novou podobu našeho vystoupení i v budoucnu. Chtěli bychom, aby se to neobvyklé, co předvedeme v Akropoli, stalo pro naše koncerty obvyklé.
Znamená to pro Ohm Square, kteří se na pódiích až tak často neobjevují, impuls k intenzívnější koncertní práci?
Čechtický: Začátkem roku jsme jako kapela zůstali pouze ve dvojici se zpěvačkou Charlie One. S hostujícím pianistou Honzou Lackem vytváříme nový program, ve kterém naši hudbu kombinujeme s jazzem. To, že budeme více pracovat na koncertní vizualizaci, jsme si řekli už dříve. Když jsme se o tom zmínili našemu manažerovi, padlo, že bychom to mohli odstartovat právě na Akropolis Multimediale.
Pro Toxique má tento projekt podobný náboj?
Vytisková: U nás je to naopak. Bereme to jako jednorázovou akci, která není aplikovatelná do jiných prostorů. Rozhodli jsme se z Akropole udělat pro sobotní večer trochu jiné místo. Naše instalace budou docela náročné. Použijeme recyklovatelný materiál, z něhož chceme vytvořit organické tvary, které budou spojovat hlediště s pódiem a zároveň se dají použít do muziky i zvukově. Instalovat začneme v noci z pátku na sobotu, po koncertu Ohm Square.
Inspirují vás vizuální show jiných skupin?
Čechtický: Nejsem jejich fanatický fanoušek, ale vnímám, že dnes se k hudbě používá výtvarné umění docela běžně. Časté jsou kreativně využívané audiovizuální instalace jakýchkoliv rozměrů. Láká nás vyzkoušet si, že audiovizuální média mohou dobře fungovat s emotivní hudbou.
Vytisková: Naposledy mě v tomto oboru nadchlo video Beyoncé z letošního předávání Billboard Music Awards. Použila při tom velmi jednoduchý nápad a šlo jen o to, aby stála na správném místě. Bylo to skvělé, ta projekce souzněla s každým jejím pohybem.