Článek
Golda zastihuje Meirovou v době jomkippurské války v říjnu 1973. Izraelský režisér Guy Nattiv nahlíží veškeré události výhradně a detailně z jejího pohledu. Silná kuřačka diskutuje se svými generály, řídí vojenskou strategii, jedná s americkým ministrem zahraničí Henrym Kissingerem a také se zpovídá před vyšetřovací komisí z rozhodnutí, která sice přinesla nad egyptskými a syrskými vojsky vítězství, ale stála v krátké době tisíce životů. Ukončení války nikoli vojenskou silou, ale na nejvyšší úrovni diplomacie pak vyznívá aktuálně.
K nepoznání změněná Mirrenová podává výkon hodný každého ocenění. Je soustředěná, ve tváři se jí odráží jak těžké rozhodování, tak smysl pro sarkastický humor, když na Kissingerovu poznámku „Jsem nejdřív Američan, pak ministr a až nakonec Žid“ namítne: „Ale my tu čteme zprava doleva.“ S nevídanou působivostí zprostředkovává divákům především nesmírné utrpení, které přináší každá válečná oběť.
Se srovnatelně silnou hrdinkou i hereckými výkony zachytila osmdesátiletá herečka a režisérka Margarethe von Trotta čtyřletý vztah mezi Bachmanovou a švýcarským dramatikem Maxem Frischem.
Seznámili se v Paříži v roce 1958 a prožili velkou lásku dvou osobností, které se milovaly, ale ukázalo se, že spolu nedokážou trvale žít. Ona miluje prosluněný rozevlátý Řím i krásu pouště, on je nejradši ve svém strohém curyšském bytě. Ona je prototypem moderní ženy s věčnou cigaretou a nebývalou touhou po svobodě, on by rád, aby občas umyla nádobí. Postupně začíná na svou emancipovanou partnerku žárlit.
Vicky Kriepsová po císařovně Sissi ve filmu Korzet nabízí další přesvědčivě ztvárněný portrét ženy, která se dokáže prosadit vůči konvencím své doby, je okouzlující, láskyplná i láskyhodná. „Věděla jsem, že to musí hrát ona, protože její úsměv je nenapodobitelný a vyjadřuje tolik emocí, že mu nelze odolat,“ řekla po projekci von Trotta.
Skvělým partnerem je Kriepsové robustní a charismatický Ronald Zehrfeld jako Max a také celková atmosféra, barevné ladění, skvělé kostýmy a veškeré filmové dekorace, na které je čirá radost se dívat.