Hlavní obsah

Nohavica nazpíval song o Bedřišce

Právo, Aleš Honus
Ostrava

Dění kolem ostravské osady Bedřiška se rozhodl po svém okomentovat písničkář Jarek Nohavica, který od loňska pravidelně skládá pro návštěvníky internetu takzvané virtuálky - krátké hudební glosy, kterými se vyjadřuje i k aktuálním událostem.

Foto: Jakub Deml, Právo

Jarek Nohavica

Článek

Více než útok zápalnou lahví, která před více než týdnem v Bedřišce vletěla do jednoho z domků obývaných Romy, však Nohavicu zaujalo, že policistům při vyšetřování útoku někdo na Bedřišce vykradl služební auto.

Nová Nohavicova virtuálka, která je nedělního večera zdarma ke stažení na internetové adrese nohavica.cz, popisuje honičku policistů a zlodějů, prchajících z kolonie Bedřiška s ukradenou mřížkou od kanálu. Zloděje policisté v písničce nedohoní a navíc jim někdo ukrade věci z auta.

„Běželi poldové běželi zběsile, z kalhot jim plandala vesta i košile. Běželi, aby ho zloděje chytili, u vodárny jeho stopu však ztratili,“ zpívá ostravský písničkář v jedné ze slok své nové písničky.

Dotaz Práva, proč si jako své nové téma vybral právě ostravskou osadu Bedřiška, nechal autor bez odpovědi. To, chtěl k tomuto tématu říct, podle svých slov řekl právě svou písní.

Jaromír Nohavica: Na Bedřišce
Vyjeli poldové vyjeli do terénu Pustili majáček pustili i sirénu Spěchali přes celou Ostravu na Bedřišku Nějaký chachar tak z kanálu ukrad mřížkuLidi se seběhli okolo a křičeli Že toho lumpa jak krade viděli Že běžel doleva směrem na Hulváky A sprostě nadával na esenbákyBěželi poldové běželi zběsile Z kalhot jim plandala vesta i košile Běželi aby ho zloděje chytili U vodárny jeho stopu však ztratiliZatímco poldové krokem se vracejí Opusťme tuhletu písničku raději Abychom do bahna rasismu nespadli Až poldové zjistí že jim zatím nějací holomci jejich služební vůz vykradliOd Vltavy to se to dělají závěry Vy ale neznáte ostravské poměry Tady být policajt musíš být fikaný Aby ti svačinu nešlohli cikániČímž nemyslím Romy

Nohavica začal své virtuálky zveřejňovat minulý rok. Tyto hudební glosy prezentuje jako nedůležité popěvky o tom, co přináší všední den.

„Mé virtuálky jako písňová forma nejsou ničím jiným než veršovanými fejetony, jak je pěstovali už například Karel Čapek, Eduard Bass, Josef Kainar a mnoho dalších. U mne se jedná o zhudebněné fejetony," tvrdí Nohavica. „K názvu mne inspiroval Kainarův termín rozhlásek. Médium šíření se změnilo. Teď je to internet,“ tvrdí Nohavica.

V minulosti si Nohavica vzal na mušku i jiné události, které hýbaly Českem. Například píseň Tanec mezi vejci byla inspirována loňskými vaječnými útoky na Jiřího Paroubka, v popěvku Modré čepice zase Nohavica vyjádřil svůj postoj k zamýšlené stávce železničářů.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám