Článek
Nízkorozpočtový film natočili amatéři - diváci nespokojení se současnou českou filmovou produkcí sdružení ve společnosti Blues film, ve středu svůj snímek představili novinářům.
"Jsou tam stejní lidé, stejní herci a režiséři a prvoplánově tam jde o prachy," řekl na adresu dnešní české kinematografie producent snímku Martin Procházka, který je rovněž spoluautorem scénáře a k filmu vytvořil výpravu i ztvárnil titulní roli. "Proto jsme si řekli, že není důvod, abychom si jako diváci nenatočili vlastní film po svém," konstatoval.
"Jsou tam stejní lidé, stejní herci a režiséři a prvoplánově tam jde o prachy," řekl na adresu dnešní české kinematografie producent snímku Martin Procházka, který je rovněž spoluautorem scénáře a k filmu vytvořil výpravu i ztvárnil titulní roli. "Proto jsme si řekli, že není důvod, abychom si jako diváci nenatočili vlastní film po svém," konstatoval.
Přípravy natáčení trvaly necelý rok. Natáčení samotné zabralo o víkendech 28 dní a zúčastnilo se ho půldruhé stovky nadšenců - spoluscenárista, režisér i kameraman Pjeer Van Eck, jeho štáb, herci i kamarádi, kteří se starali o catering. Autoři angažovali výhradně amatérské herce, kterým však nechyběly divadelní zkušenosti s ochotnickým divadlem.
Kostýmy získali "za hubičku"
Při natáčení tvůrci využili staré historické kostýmy, které získali "za hubičku" z výprodeje Národního divadla v Praze. Natáčelo se ve skanzenu v Kouřimi u Kolína a na zámku v Chrámcích na Mostecku. "Byla tam výborná atmosféra a všichni jsme se bavili. Všechno šlo samo a lidé nám pomáhali. Když jsme potřebovali koně a kočár, stačilo zvednout telefon a zavolat - zadarmo jsme je získali," zavzpomínal Procházka.
Při natáčení tvůrci využili staré historické kostýmy, které získali "za hubičku" z výprodeje Národního divadla v Praze. Natáčelo se ve skanzenu v Kouřimi u Kolína a na zámku v Chrámcích na Mostecku. "Byla tam výborná atmosféra a všichni jsme se bavili. Všechno šlo samo a lidé nám pomáhali. Když jsme potřebovali koně a kočár, stačilo zvednout telefon a zavolat - zadarmo jsme je získali," zavzpomínal Procházka.
Snímek o stopáži 96 minut nadšence přišel na 70 000 korun, většina z nich padla na cestovné, ubytování a reklamu. Mnohem větší částku však tvůrci ušetřili díky spolupráci specializované firmy, která jim zdarma zařídila nutné úpravy obrazu a zvuku a kvalitní digitální záznam použitelný pro kina s digitálními projektory. Běžný český film přitom stojí 30 až 35 miliónů korun.
"Jsme normální diváci a natočili jsme si film"
Distribuci si tvůrci po špatných zkušenostech s distribučními společnostmi zajišťují sami. "Zatím počítáme s 15 kiny, doufáme, že se přidají i další," uvedl Procházka. "Nechceme nikomu dokazovat, že jsme nějací filmaři. Jsme normální diváci a natočili jsme si film. Máme radost, že se to podařilo, a všechno, co přišlo po poslední klapce, jsou pro nás bonusy," dodal.
Distribuci si tvůrci po špatných zkušenostech s distribučními společnostmi zajišťují sami. "Zatím počítáme s 15 kiny, doufáme, že se přidají i další," uvedl Procházka. "Nechceme nikomu dokazovat, že jsme nějací filmaři. Jsme normální diváci a natočili jsme si film. Máme radost, že se to podařilo, a všechno, co přišlo po poslední klapce, jsou pro nás bonusy," dodal.
Distribuci si tvůrci po špatných zkušenostech s distribučními společnostmi zajišťují sami. "Zatím počítáme s 15 kiny, doufáme, že se přidají i další," uvedl Procházka. "Nechceme nikomu dokazovat, že jsme nějací filmaři. Jsme normální diváci a natočili jsme si film. Máme radost, že se to podařilo, a všechno, co přišlo po poslední klapce, jsou pro nás bonusy," dodal. Premiéře nového snímku budou 17. listopadu v kině Lucerna předcházet projekce všech dosavadních filmových Babiček - prvního němého snímku, který natočila v roce 1924 Thea Červenková, i známějších verzí Františka Čápa z roku 1940 i Antonína Moskalyka z roku 1971. Součástí programu uváděného Tomášem Hanákem bude i koncert Pražského filmového orchestru a výstava artefaktů Boženy Němcové z muzea v České Skalici.
Distribuci si tvůrci po špatných zkušenostech s distribučními společnostmi zajišťují sami. "Zatím počítáme s 15 kiny, doufáme, že se přidají i další," uvedl Procházka. "Nechceme nikomu dokazovat, že jsme nějací filmaři. Jsme normální diváci a natočili jsme si film. Máme radost, že se to podařilo, a všechno, co přišlo po poslední klapce, jsou pro nás bonusy," dodal. Premiéře nového snímku budou 17. listopadu v kině Lucerna předcházet projekce všech dosavadních filmových Babiček - prvního němého snímku, který natočila v roce 1924 Thea Červenková, i známějších verzí Františka Čápa z roku 1940 i Antonína Moskalyka z roku 1971. Součástí programu uváděného Tomášem Hanákem bude i koncert Pražského filmového orchestru a výstava artefaktů Boženy Němcové z muzea v České Skalici.
Skupina nadšenců Blues film při svém celovečerním debutu již prý "vychytala" filmařské dětské nemoci a chystá nový snímek nazvaný Sametový let číslo 89 na téma "sametové revoluce" v roce 1989. V ideálním případě by jeho premiéra měla být přesně za rok, 17. listopadu 2011.