Článek
České televizi tak pokus vyrovnat se soutěži Česko hledá SuperStar nevyšel. "Projekt se liší od obvyklých seriálů, estrád nebo reality show. Jde o pokus vytvořit pořad, který by měl srovnatelný ohlas jako například SuperStar, ale na základě faktů z historie i současnosti," řekl před časem Právu generální ředitel České televize Jiří Janeček.
Každou z epizod první série pořadu Česko hledá SuperStar sledovaly na Nově v průměru skoro tři milióny diváků, kteří celkově svým favoritům zaslali na téměř 14 miliónů hlasů, většinou formou SMS zpráv. Ve finálové desítce diváci zaslali prostřednictvím SMS 10,8 miliónu hlasů.
V rámci projektu Největší Čech tak přišlo například o přibližně 35 tisíc více hlasů než v anketě o nejpopulárnějšího zpěváka Český slavík. Jelikož hlasující využili nejčastěji internet, ČT nezískala z SMS zpráv mnoho peněz.
Naproti tomu při pondělním vyhlašování Fotbalisty roku přišlo během přímého přenosu na Nově 450 tisíc SMS zpráv. V případě Největšího Čecha se jedná o tisíce hlasů, a to za celý měsíc. "Tisíce lidí také hlasovaly prostřednictvím SMS," uvádí v tiskové zprávě Krafl.
Diváci první stovku osobností vybírali od 1. do 31. ledna. Koncem února bude Česká televize postupně zveřejňovat jména osobností, které se do TOP 100 nedostaly. Finálovou stovku osobností, které dostaly nejvíc hlasů, zveřejní ČT v zábavném pořadu 8. května. Poté budou lidé hlasovat znovu, vybírat budou z TOP 10. Největší Čech bude znám 11. června.