Článek
„V tomto okamžiku prezidium považuje jednání za ukončená a nebude usilovat o získání značky Český lev," řekl Bartoška, i když nevyloučil, že se může ještě situace změnit: „Přesto není vyloučeno, že v budoucnu dojde k dohodě s Petrem Vachlerem.“
Vachler na jednání s prezidiem akademie zopakoval, že má zájem na pokračování Českého lva s ČFTA.
Spory vypukly poté, co si Vachler nechal napsat známku Českého lva na sebe, navíc prý usiloval o získání ochranné známky i na název ČFTA. Vachler vlastní firmu VAC - Vachler Art Company, která předávání Českých lvů produkovala, jednala se sponzory i televizemi a zajišťovala finance. Cenu Český lev založil v roce 1993.
Vachler 3. června rezignoval na svou funkci ředitele ČFTA. Začátkem týdne prohlásil, že zatím nepostoupí akademii obchodní známku na tyto výroční ceny. Nabídku deset miliónů korun splatných postupně během deseti let považoval za ultimativní, chtěl hledat kompromis, ale to se nepodařilo. "S podmínkami ČFTA nesouhlasím, ale to neznamená, že se nechci dohodnout," sdělil Vachler. Podle dřívějších informací Vachler za prodej značky Český lev žádal 25 miliónů korun.
"Už jsme unaveni neustále v časovém presu s panem Vachlerem jednat. Musíme připravit další ročník výročních cen a nemáme čas se neustále dohadovat. A navíc - z akademie se musí stát občanské sdružení," zdůraznil člen správní rady Jan Svěrák.
Vachler uvedl, že pokud by se Čeští lvi předávali příští rok, bylo by vše v pohodě. Financování je podle něj zajištěno. Podle předsedy dozorčí rady Iva Mathé, který byl na středeční schůzi prezidia zvolen výkonným ředitelem ČFTA, by mělo být vše jasné na podzim.
Vachler neodpověděl novinářům na otázku, zda míní České lvy udělovat nadále sám. To by si však musel založit vlastní akademii.
"Na Českém lvu nelpím, upřednostňuji jeho pokračování," uvedl už dříve Vachler.