Článek
Argumentace Kolářové je z velké části založena na technických údajích a velký důraz je kladen na pečlivé ověřování často nesprávně tradovaných údajů. Indicie, které byly až dosud přehlíženy, podle Kolářové nasvědčují, že tři oboustranně malované desky z pražské Národní galerie známé jako fragmenty Třeboňského oltáře jsou ve skutečnosti části dvou různých oltářů střední velikosti, které měly šířkový formát.
Oba oltáře zřejmě vznikly jako součást jediné zakázky. První z nich byl podle Kolářové určen pro poustevnický kostelík v Majdaleně u Třeboně, ve kterém byly dvě z jeho desek nalezeny. Patronka kostelíku, sv. Máří Magdaléna, byla vyobrazena na levém křídle oltáře. Kromě desek z Národní galerie byl jeho součástí i obraz Adorace ze sbírek Alšovy jihočeské galerie na Hluboké.
Majdalenská poustevna vznikla se svolením Jindřicha III. z Rožmberka na samém sklonku 14. století. O stavbě tamní kaple mluví dokument z roku 1400, což je hlavní důvod posunout vznik obou oltářů až do doby po roce 1400.
Druhý oltář pochází podle Kolářově přímo z třeboňského kláštera. Byli na něm vyobrazeni oba patroni třeboňské kanonie, sv. Jiljí a sv. Augustin.
Za objednavatele obou uměleckých děl považuje Eva Kolářová šlechtice Jindřicha III. z Rožmberka, pod jehož patronátem byla majdalenská poustevna i třeboňský klášter. Detailní rekonstrukci původního oltáře z Majdaleny nabízí Eva Kolářová i na internetu (www.stavitele-katedral.cz).