Hlavní obsah

Nečekaný dopad Panama Papers: Únik dat rozsekl vleklý spor o majitele Modiglianiho plátna

Právo, brw

Únik takzvaných panamských dokumentů pomůže zřejmě ukončit právní bitvu o obraz Amedea Modiglianiho (1884–1920), která podle listu Le Monde zuří před americkými soudy už pět let. O Sedícího muže (opírajícího se o hůl), obraz, který vznikl v roce 1918, bojují Philippe Maestracci (71), farmář z Dor­dogne a vnuk židovského starožitníka, a rodinná firma Nahmad, jeden z nejmocnějších klanů na světovém trhu s uměním.

Modiglianiho Sedící muž opírající se o hůl

Článek

Maestraccimu se podařilo zjistit, že dílo, které vlastnil jeho dědeček a jež se ztratilo za druhé světové války, skončilo právě v rukou Nahmadových a dožaduje se jeho navrácení. Až dosud jeho snaha troskotala na tvrzení rodiny, že obraz – ačkoli visí v jedné z jejích galerií – nevlastní, a tudíž ho ani nemůže vrátit.

Za majitele označovala společnost International Art Center (IAC), která obraz koupila v roce 1996 za 3,2 miliónu dolarů (zhruba 76 mil. Kč) a jež až dosud nereagovala na žádnou snahu o spojení.

Podle dokumentů, které unikly z panamské právní firmy Mossack Fonseca, má firma IAC jediného akcionáře – rodinu Nahmadových.  

Související témata:

Související články

Jak zabránit Panamě? Recepty se různí

Jak efektivně bránit tomu, aby si podnikatelé a firmy převáděli a optimalizovali své majetky v daňových rájích? V souvislosti s aktuální panamskou daňovou...

Výběr článků

Načítám