Článek
„Nepochybně velkou a očekávanou událostí bude Čapkova Věc Makropulos, kterou se Soňou Červenou v hlavní roli nastuduje režisér Robert Wilson,“ řekl v úvodu šéf činohry Michal Dočekal.
Jeho soubor se čtyřmi domácími tituly chystá „českou sezónu“. Za další stěžejní označil Topolův Konec masopustu v režii J. A. Pitínského. Původní tvorbě bude patřit Divadlo Kolowrat, které uvede Smích Lenky Lagronové a hru Tomáše Vůjtka S nadějí i bez ní, jež bodovala v radokovské soutěži. Ze světové klasiky se na scéně objeví Čechovův Racek i Shakespearovo Zkrocení zlé ženy, na Nové scéně Sartrovy Špinavé ruce a ve Stavovském divadle se bude hrát adaptace filmu Ernsta Lubitsche Být či nebýt.
V opeře Wagnerův Parsifal
Opera sází na klasiku – Wagnerova Parsifala nastuduje dirigent John Fiore a šéf opery Jiří Heřman, dále soubor připraví Mozartův Únos ze serailu a Donizettiho Nápoj lásky. Za vrchol sezóny označil Heřman netradiční uvedení Janáčkovy opery Z mrtvého domu v industriální hale ve Vysočanech v rámci Pražského Quadriennale. Inscenace režiséra Davida Radoka bude mít jen pět repríz.
Nově se opera objeví i na Nové scéně a to inscenací Glassovy komorní opery Les enfants terribles, koncertně pak zazní Martinů Ariadna a Stravinského Slavík.
Balet zahájí sezónu komponovaným večerem Svěcení jara, v němž Stravinského dílo bude jen jednou z částí scénické mozaiky v choreografií Petra Zusky. Popelka Sergeje Prokofjeva uspokojí touhu po rodinných představeních, tradičně baletní repertoár doplní Miniatury i Balet gala.
Repertoár Nové scény bude i nadále naplňovat dramaturgie skládaná z mnoha zdrojů, původním titulem budou Legendy magické Prahy k 80. narozeninám Jiřího Srnce.