Článek
V podstatě s předstihem odstartovala letošní letní festivalovou sezónu, neboť se svým pojetím blížila největším letním přehlídkám v České republice. Mnohé z nich dokonce organizačně a zejména programem nesporně předčí.
Nešlo jenom o to, že se pořadatelé rozhodli investovat do nových velkých pódií, která vyhlížela v celé své parádě veskrze monstrózně. Šlo také o to, že kapely a zpěváci absolvovali plnohodnotná vystoupení, šanci dostala i nastupující generace v čele s Voxelem, Adamem Mišíkem nebo Lake Malawi, a například Tomáš Klus při svém setu poděkoval divákům za všechno, co pro něho a jeho kapelu dělají a dělali.
Novinkou Majálesu bylo placení prostřednictvím čipových náramků, které si mohli návštěvníci dobíjet přímo na místě libovolnou finanční částkou. Technicky to nefungovalo vždy pouze dobře, pořadatelé museli řešit drobné problémy. Ukázalo se ale, že by to mohla být cesta nejenom pro Majáles, ale i pro další české festivaly. Tento způsob placení totiž umožňuje kontrolu nad ekonomickou složkou akce každému v ní zainteresovanému.
Tomáš Klus, Inekafe, Horkýže slíže, Vypsaná fixa, Wohnout, Divokej Bill, Monkey Business, Mandrage, UDG, to byla největší lákadla letošního živého hudebního programu. Byl rovnoměrně rozprostřen na devíti pódiích, z nichž čtyři byla velká, dalších pět pak menších.