Článek
Příběh Petruccia a Kateřiny dobýval americká i evropská jeviště také v 50., 70. letech - a kupodivu ještě na přelomu tisíciletí. Jeho dozníváním je inscenace režiséra Pavla Ondrucha, choreografů Davida Kříže a Jana Veselého v Mostu, kde hrají libreto Belly a Samuela Spewackových v překladu Jiřího Joska jako Kačenko, pusu!
Zase Radim Madeja
Se Shakespearem má muzikálová Zkrocenka společný půdorys: V mistrově taškařici je východiskem produkce divadelní společnosti, která historii Battistových dcer a jejich nápadníků sehraje z rozmaru - pro nenapravitelného opilce Christophera Sly.
Kačenko, pusu! rámuje moralita o rozpadlém hereckém manželství Freda Grahama a Lilli Vanessi, kteří ale na jevišti dál hrají hlavní role ve Zkrocení zlé ženy. Vztah Petruccia a Kateřiny se jejich konfliktem ještě vyostřuje. Pro diváka další zdroj brilantní komediálnosti.
Nevyčítejme mosteckému Městskému divadlu a stejně chudobným scénám ještě českými politiky, nikoli evropskými úředníky, jak se naši mocipáni rádi vymlouvají, v sociálně zpustošenějších sídlech, že žánr - až na výjimky - zrazují nepřítomností živé kapely. Pro Kačenko, pusu! pořídili nahrávku Tomáš Alferi a František Krtička.
Porterova muzika nepatří k lehce zapamatovatelným. Mostecký soubor má s muzikály dost zkušeností, přesto s intonací skladatelových songů chtě nechtě zápasí.
Jednoznačně dominují komparsová taneční a pěvecká čísla, ve kterých z herců drží krok tradičně jen Radim Madeja (Bil Calhoun hrající Lucencia). Inscenaci navíc vyšperkoval znamenitými stepařskými čísly, v nichž sám také září.
Po Urfaustovi Urpetráš
Jakub Dostál, a ještě víc Zita Benešová (Fred a Lilli čili Petruccio a Kateřina), dominují nasazením a temperamentem. Krok s nimi drží ještě Karolína Herzinová v roli rozdávačné herecké kolegyně Lois Linnové a Bianky, a překvapivě také Stanislav Oubram coby popletený doyen souboru Harry Trevor a otec Battista.
Nesmím zapomenout ještě na Hortensia a Gremia Lukáše Rouse a Aleše Petráše. Pro druhého z nich byla role Biančina nápadníka rozcvičkou na Přelet nad kukaččím hnízdem, kde jako McMurphy exceluje... Jako má tedy původní verzi Goethův Faust, má ji také mostecký Petráš.
Celkové hodnocení: 60 %
Městské divadlo Most - Cole Porter, Bella a Samuel Spewackovi: Kačenko, pusu! Kiss Me, Kate!
Překlad Jiří Josek. Režie Pavel Ondruch, dramaturgie Michal Pětík, scéna Petr Kastner, kostýmy Zuzana Mazáčová, choreografie David Kříž, Jan Veselý, odborná spolupráce - stepařská čísla Radim Madeja, hudební nastudování Tomáš Alferi, František Krtička, pořízení nahrávky František Krtička.
Premiéra 5. října 2012, psáno z reprízy 26. února 2013.