Článek
O přízeň publika bude Modrý kód soutěžit s Ordinací v růžové zahradě, která má už roky obsazené úterní a čtvrteční večery, taky dvakrát týdně, jenže v pondělí a ve středu. Zatímco Ordinace se zhlédla hlavně v zákulisí nemocnice a ve vztazích, Modrý kód se Sabinou Laurinovou v hlavní roli se soustředí především na záchranářské akce a těžká zranění. Snaha předvést co nejreálněji prostředí urgentního příjmu vedla proto televizi nejen k vybudování kopie motolského oddělení, ale taky k angažování obrovského týmu poradců od lékařů po hasiče.
A protože chce divákům nabídnout v první řadě drama, předvedl seriál nové hrdiny uprostřed katastrofy a naprostého zmatku – zatímco se ve městě zhroutí dům a záchranáři zpod trosek vytahují další a další zraněné, z příjmu vyhání primář novináře s kamerami, kterým se chce zalíbit starostka, cestou do nemocnice se vybourá sanitka a z nedalekého lomu na poslední chvíli uniknou před sesuvem dva malí kluci. Na lékaře v zapadlém městečku s názvem Rubava se tak sype jedna náročná akce za druhou. Včera už bylo naštěstí klidněji, jen nepovedený domácí porod a dvě rvačky, přesto tady jde pořád o život.
Zpoza veškeré té krve a kašírovaných zranění však vykukuje stará známá Ordinace – mladá lékařka má trápení se ženatým milencem, kolegyně je pro změnu bez chlapa, a tak se zasní nad zraněným „hrdinou“, všem leze krkem nová protekční lékařka, která chodí s nosem nahoru, primář bojuje se starostkou a do toho všeho přijde nový doktor, který má nerad pravidla, když mu brání někoho zachránit. Co taky jiného, když netočíte dokument nebo dokusoap a stojíte o masové publikum.
Jenže čtyři večery v týdnu s lékaři a sestřičkami, to už je sousto, které se může publiku začít brzy zajídat. Od Ordinace se chce Modrý kód odlišit iluzí reálného boje o život, ale šanci bude mít, jen když to s tou krví a bezvládnými těly na kaši nepřežene.