Článek
„Pokračujeme v tradici znělek z posledních let,“ přibližuje Zachariáš.
„Dlouho jsme sháněli vhodný interiér a nakonec padla volba na vilu, kde se natáčel večírek z filmu Vrchní, prchni. Tím se pěkně propojilo hned několik rovin – film bude letos koneckonců uveden u příležitosti předání Křišťálového glóbu Zdeňku Svěrákovi.“
Ve znělkách z posledních let vystoupily ve Varech oceněné osobnosti jako John Malkovich, který se hádá s taxikářem, nevyspalý Danny DeVito, kutil Jude Law, zapomnětlivý Andy Garcia nebo Harvey Keitel, jenž se zpovídá barmanovi, a mnozí další. Na režisérské sesli se pak u znělek střídá Zachariáš s Martinem Krejčím.
Ondříčka z jeho fanouškovského zklamání vytrhne až pohled na ocenění, v němž se odráží světlo. Jeho pohled pak putuje vzhůru k obrazu krásné ženy. Celá scéna je podbarvená hudbou z Amadea, tedy filmu, za nějž byl kameraman nominován na Oscara.
„Je to pro něj okamžik vzpomínky a možná i sentimentu,“ vysvětluje Zachariáš. Jenže sentiment samozřejmě netrvá dlouho.
„Podle mého tohle už do fotbalu vůbec nepatří. Costa to přehnal a asi se bude za chviličku žlutit,“ hlásí komentátor.
„To víš že jo,“ glosuje to lakonicky Ondříček.
Zachariáš měl hned jasno, že chce děj zarámovat fotbalem. „Tahle tematika se ve znělkách ještě neobjevila,“ vysvětluje.
Miroslav Ondříček získal Křišťálový glóbus za mimořádný umělecký přínos světové kinematografii na karlovarském festivalu v roce 2004. „Nevím, jestli mám být potěšený nebo brečet. Možná to znamená, že už nechtějí, abych dál pracoval,“ vtipkoval tehdy na slavnostním ceremoniálu.
„Ať žije Slavie!“ vzkázal pak publiku. Za kamerou stál Miroslav Ondříček u takových filmů jako Intimní osvětlení, Hoří, má panenko, Vlasy, Ragtime nebo Valmont. Na Oscara byl nominovaný dvakrát a na svém kontě má takové ceny jako BAFTA (za Amadea) nebo ocenění Americké unie kameramanů za přínos mezinárodní kinematografii.