Článek
„Je to žena, která je v krizové situaci, protože jí zemřel manžel. Navíc ze dne na den ztratí práci, kterou miluje, a tak má najednou pocit, že ten život končí,“ nastínila Medvecká svou roli.
Film Běžná selhání rozehrává příběhy tří žen různých generací na pozadí apokalyptické události. Spíše než o sci-fi ale jde o psychologický portrét žen, které si prochází různými krizemi. Ta v případě postavy, kterou hraje Medvecká, čelí strachu ze stáří, jehož příchod si nechce připustit.
Podobný vzdor nekompromisnímu stárnutí sdílí s postavou i Medvecká: „Řekla bych, že jde o velkou vůli vzdorovat věku a nepřipouštět si ho. Já si asi taky nechci připouštět, že už můžu vzbuzovat lítost, soucit a opatrnost, protože přeci jen ten věk je tady,“ zmínila blízkost s filmovou postavou.
Dvě slova jako klíč se představila ve Varech. Ve filmu si zahraje i Pierre Richard

Stejně jako její postava, která ve filmu pečuje například o robotického psa, i Medvecká se snaží zůstávat moderním technologiím nablízku a dokáže pro ně sdílet nadšení.
„Fascinuje mě například to, s jakou snadností se toho zmocňují má vnoučata. Nebo třeba předevčírem jsem jela poprvé elektrickým autem, Teslou a byla jsem jako v Jiříkově vidění,” zmínila s nadšením.

Medvecká se ve filmu napřiklad stará o robotického psa.
„Buď se necháte zválcovat tím, že svět je úplně jiný a vůbec ničemu nerozumíte, anebo se z toho těšíte. No a já jsem asi ten typ, co to obdivuje, těší se z toho a jenom doufám, že se to nezvrtne do nějakých špatných konců,” dodala Medvecká.
Krize mateřství
Taťjanu Medveckou v hlavních rolích doplňují například herečky Vica Kerekes či Beáta Kaňoková. I ta hraje sobě věkově blízkou postavu, která prochází krizi spojenou s mateřstvím.

Beáta Kaňoková o své roli ve filmu Běžná selháníVideo: Novinky
„Moje postava je matka, žije ve vztahu s ženou, mají spolu dítě a ona si prochází takovou krizí vlastní identity. Má možná pocit, že není úplně dobrou matkou, trpí insomnií, moc nespí, a to také dost ovlivňuje její chování,” popsala Kaňoková.
„Když se začnou dít věci okolo, nevysvětlitelné exploze, tak se v ní probudí velká vnitřní síla a začne bojovat za sebe a za lidi okolo. Myslím si, že je to krásné vyústění té postavy,” dodala.
Beáta Kaňoková: Hraju ženu, která neví co dál

Jako matka malé dcery se přitom s postavou, které se jako herečka ujala, v mnohém ztotožňuje. „Našla jsem si v tom svoje. Myslím si, že podobnou krizí mateřství prochází hodně žen. Je to velká změna pro ženu, když jste najednou hlavně matka a nejste už tolik za sebe. Myslím, že se to částečně stále nějak objevuje v mém životě,” zmínilia Kaňoková.

Kaňoková ve filmu Běžná selhání bojuje nejen s mateřstvím.
Film s výrazným ženským obsazením Běžná selhání, který vznikl v česko-maďarsko-italsko-slovenské koprodukci a který režírovala maďarsko-rumunská režíserka Cristina Groșan, byl měl do českých kin vstoupit v říjnu letošního roku. Tvůrci společně s hlavními představitelkami nový film přiblížili v neděli v Domě ČT na 56. ročníku karlovarského filmového festivalu.