Článek
Wind River je režijním debutem scenáristy Taylora Sheridana, autora špičkového Sicaria. Dalo se tedy čekat, že film bude strhující. Moderní thriller s prvky westernu autor zasadil do extrémních podmínek hor ve Wyomingu, kde žije velmi málo lidí, převážně jde o demoralizované indiány, kteří hledají únik v rauši, nebo lovce a těžaře.
Lovec Cory (Jeremy Renner) najde ve sněhu mimo civilizaci mrtvou dívku. Protože jde evidentně o vraždu, přijede z L.A. i agentka FBI Jane, která je ale naprosto bezradná, nemá pořádné oblečení, nerozumí horám, neumí se tam pohybovat, a tak těžko něco vyšetří.
Lovec trochu neochotně svolí k tomu, že ji bude provázet, i když by chtěl trávit čas se synem. Stopy ve sněhu je dovedou k boudám místních opilých a zfetovaných pobudů, kteří na ně nečekaně zaútočí. Nikdo z nich však neměl důvod vraždit, takže mezi podezřelé spíše nezapadají. Nedaleko pak lovec a agentka narazí na těžaře, kteří bydlí v maringotkách. Ani oni nemají daleko k lahvi a každý z nich nosí zbraň. Atmosféra v horách pěkně houstne.
Hlavním důvodem, proč Wind River dobře funguje, nejsou ani tak herci, ale scénář a režie. Stručné dialogy baví, rvačky nemytých chlapů a přestřelky natočil Sheridan dokonale. Scénář sice nelze označit za výrazně originální, snese ale přívlastky precizní a napínavý. Věrohodné postavy jako Cory vzbuzují divákovu zvědavost, i když klišé „umřela mi dcera“ si mohl Sheridan odpustit.
Inteligentní, ale naprosto bezradná agentka se těžce prosazuje v drsném prostředí. Konfrontace se světem indiánů a lovců vyvolává i komické situace a suché hlášky.
Jde o typ filmu, kde každá scéna má smysl. Režisér přesně odhadnul stopáž a jak diváka jednou čapne, už ho do konce nepustí.