Článek
„Tradičně, a to už je několik let, jdou nejvíce na odbyt hrnečky a trička,“ uvedla mluvčí MFF Uljana Donátová s tím, že hrnečků se prodalo k pěti tisícům a triček přes dva tisíce. O hrnečky je dokonce takový zájem, že je novorolská porcelánka Thun 1794 je musela přidělávat.
„Nabízíme tradiční sortiment, který se opakuje. Kromě zmiňovaných hrnečků a triček máme ponožky, plátěné tašky, pytlíky na záda, kšiltovky, propisky, magnetky a podobně,“ pokračovala mluvčí.
„Navíc máme partnerské produkty, o které byl poměrně zájem, a to Dermacolu tělový sprej a festivalové víno z vinařství Martinčák ze speciální edice,“ dodala Donátová s tím, že festivalová prodejna v Thermalu otevírá v osm ráno a zavírá v osm večer a prodejna před Thermalem má otvírací dobu oproti tomu posunutou o dvě hodiny.
KVIFF: Skoro polovina kontrol ČOI nedopadla na festivalu dobře
Před Festivalovým shopem se občas tvořily fronty, jaký byl zájem o festivalové suvenýry. Dáno to bylo také tím, že do prodejny mohli naráz pouze dva lidé, aby byly naplněny hygienické podmínky vlády proti šíření nového typu koronaviru.
„Čekala jsem asi tři minuty, takže chvilku,“ prozradila Kateřina, když odcházela z festivalového shopu. „Chtěla jsem ponožky, ale ty byly vyprodané, tak jsem si pořídila tričko. Ponožky ale snad budou odpoledne, ale to bych neměla říkat, aby mi je zase někdo nevykoupil,“ usmívala se Katka, která navštěvuje kinosály karlovarského festivalu od roku 1995. „Ale letos to je poprvé, co jsem si tady něco koupila,“ dodala.
„Pořídila jsem tričko mamce, já už tričko doma mám, a také jsem koupila baťůžek,“ uvedla Lucie z Karlových Varů.
Výčepní běhali karlovarskou kolonádou s číslem Zátopka
„Festivalový shop není běžná prodejna, jak je tomu v komerčních obchodech. My víme, že lidé přijíždějí na festival v určitých etapách, takže je určité množství lidí, kteří přijíždějí na první polovinu a další na druhou polovinu festivalu,“ vysvětlovala dočasný nedostatek určitého sortimentu v obchůdku festivalová mluvčí.
„A my proto uvolňujeme jednotlivé produkty do prodeje tak, abychom i lidem, kteří přijíždějí na festival v druhé polovině, dali šanci si produkty koupit,“ pokračovala Donátová.
„Prostě je uvolňujeme po určitých etapách a mohlo se stát, že bylo něco vyprodáno a prodavači zájemce odkázali na další den, protože to se uvolní další várka festivalových věcí. V minulosti jsme se setkali s kritikou, že ve druhé polovině některé věci v shopu již nebyly, a proto to děláme takhle vlnovitě,“ uzavřela mluvčí.