Článek
„Nejvíce lidí přišlo o zahajovacím festivalovém víkendu. Pak ten zájem malinko opadl, ale nemyslíme si, že by na to mělo vliv deštivé počasí – zájem o pivo je pořád,“ popisovala Nikol Moravcová z marketinku společnost Pilsner Urquell před hlavním stanem společnosti, který stojí na prostranství pod hotelem Thermal.
Otvírá v deset ráno a provozní dobu má do dvou do rána. „Stává se nám, že musíme návštěvníky upozorňovat, že budeme zavírat,“ popsala noční zaujetí u zlatavého moku Moravcová.
„Hladinku si spíše objednávají páni, protože muži jsou větší a pijí pivo rychleji. A dámy se spíše přiklánějí ke šnytům. My ho rádi nabízíme, protože to je degustační pivo,“ dodala Moravcová.
Letos se na festivalu ztrácejí hlavně deštníky
Sázka na chleba
„Z nabídky jídel je myslím největší zájem o degustační menu. Jedná se o variaci všech naši šesti pokrmů podávaných na božídarském chlebu, který patří mezi nejlepší chleby,“ přidala se kolegyně z marketinku Kateřina Hašková.
„Podáváme na něm různé pomazánky, masové, sýrové, guacamole, a tak věříme, že si každý něco najde. Je to vhodná varianta pro ty, co se neumí rozhodnout, a ty, kteří se chtějí podělit s kamarády u stolu,“ konstatovala.
Výčepní běhali karlovarskou kolonádou s číslem Zátopka
„Na terase máme naše krásné retro autíčko, kde se tedy nečepuje do skla, ale do vratných kelímků,“ uvedla Moravcová s tím, že mobilní retro výčep má v podstatě otevřeno nonstop, tedy s ohledem na počasí.
„Navíc tu máme zajímavost, kdy každý den v 18.42 a ve 20.42 probíhá v našem hlavním stanu střet finalistů soutěže Pilsner Urquell Master Bartender v maratonu čepování,“ připomněla kolegyně. „Hosté se navíc mohou při akci naučit, jak pivo opečovávat a správně čepovat,“ dodal.
Jiný festival
Pod velkým sálem karlovarského Thermalu je občerstvení Zoltána Javorky. „Je to zcela jiný festival, než jsme byli dosud zvyklí. Lidí chodí dost v celku, ale je to zcela jiná klientela. Chybí zahraniční klientela, tudíž i sortiment je zcela jiný než obvykle,“ uvedl Javorka.
„Prodávají se především smažená jídla, jako jsou hranolky nebo krokety, prostě to, co jedí mladí lidé. Střední vrstva tady chybí,“ pokračoval provozovatel občerstvení, které je na festivalu již řadu let.
Kvůli dešti si festivaloví návštěvníci nepůjčují tolik kol jako v minulosti
„Nejdou uzeniny, halušky, klobásy, regionální potraviny, které dříve šly. Studovali jsme to a došli jsme k tomu, že je tu hlavně místní klientela,“ dodal Javorka. „Pití počasí nenahrává, aby se více konzumovalo, ale my jsme rádi, že je alespoň něco. Jsme spokojení. V souhrnu jsme rádi. Lidi jsou fajn. Jsou uvolnění a jsou rádi, že se něco děje,“ uzavřel Javorka.