Hlavní obsah

Kamion má šanci dojet si pro jedno z karlovarských ocenění

Právo, Kateřina Farná

Kanadské drama o rodinných vztazích a (ne)vyřčených bolestech natočil pod názvem Kamion nezávislý filmař Rafaël Ouellet. Nákladní vůz je v tomto snímku symbolem hledání cesty, na jejímž konci nalezne trojlístek postav úlevu a usmíření.

Foto: archív

V Kamionu se Germain cítí v bezpečí jen do chvíle, než způsobí závažnou nehodu.

Článek

Děj se zpočátku větví do tří linií. Sledujeme příběh vdovce Germaina, zkušeného řidiče kamionu, a jeho povahově rozdílných synů Samuela a Alaina. Každý si žije po svém – otec se na severu země stále nemůže smířit se smrtí manželky, Sam zabředl ve městě do stereotypu pracovníka úklidové služby a Al je drzý floutek a taky trochu básník.

Když se otci přihodí nehoda, při níž zemře řidička, setkají se po letech smutní hrdinové všedního života v jeho domě, aby se pokusili vytáhnout otce z deprese a zároveň znovu nalezli vzájemné porozumění. Stmelit je má i plánovaný lov v divočině...

Kanaďan Rafaël Ouellet (1974) má s karlovarskou přehlídkou již své zkušenosti, když se před třemi lety zúčastnil sekce Fórum nezávislých. Ouellet nikdy režii nestudoval a obvykle pracuje s velmi malým štábem.

Silný příběh i podmanivá kamera

Jeho celovečerním debutem byl snímek Le cèdre penché (2007), ke kterému napsal scénář, režíroval ho, sestříhal i sám produkoval. V roce 2008 následoval snímek Derrière moi a v roce 2009 New Denmark.

V Kamiónu se mu podařilo vystavět silný příběh o nejzákladnějších věcech, o rodině, odpuštění i lásce k místu, odkud pocházíme. Scénář navíc podpořil podmanivou kamerou a hutnou, melancholickou hudbou.

Autorský snímek má i díky přesvědčivým hereckým výkonům šanci získat nejen diváckou pozornost, ale i jednu z cen karlovarského filmového festivalu, v rámci jehož hlavní soutěže bude uveden.

Související články

Výběr článků

Načítám