Článek
„Přečetla jsem scénář a poté mi Alejandro řekl, jak moc intimně a otevřeně by chtěl točit erotické scény. Takové pojetí mojí role pro mě nebylo... Rovnou jsem řekla, že já to takhle dělat nemohu. Pravda je, že se mi celou dobu role manželky líbila mnohem víc a byla mi bližší. A asi za dva dny se mi Alejandro ozval, že ze mě tak strašně šla mateřská energie, že se rozhodl mi nabídnout roli manželky. Takže to vlastně dopadlo tak, jak jsem si celou dobu přála,“ popsala Šoposká.
Její hrdinka je podle ní hodně rozumová. „Obdivovala jsem ji. Jak je racionální. Já jsem asi mnohem emotivnější, netuším, jak moc bych udržela nervy na uzdě,“ dodala.
„Ale naprosto magické bylo, když jsme točili scénu s miminkem. Pořád se budilo, kňouralo a my zrovna potřebovali, aby spinkalo. A najednou se to povedlo. Leželi jsme všichni tři v posteli, bylo to tak něžné, opravdové. Ten záběr miluju.“
Film původem chilského režiséra a novináře Alejandra Fernándeze Almendrase není úplně mainstreamový. Je černobílý, natočený ve formátu 4:3 se statickou kamerou a doprovází ho klasická hudba.
„Je to vlastně pocta filmům československé nové vlny, ale i pozdějším snímkům od Bély Tarra nebo Krzysztofa Kieślowského. Téma je klasické – manželství, milostný trojúhelník. Tři hlavní postavy dělají chyby a navzájem si ubližují, ale protože jsou slabí, ne protože by byli zlí. Rád si vybírám tradiční témata, jen se na ně snažím podívat z nového úhlu,“ tvrdí Almendras.
Hlavní postavou je Petr (Jiří Mádl), mladý ředitel oblastního divadla. Chce zrealizovat svůj sen, ambiciózní adaptaci Euripidova klasického dramatu o Faidře. Jenže během zkoušek přijde o dva hlavní protagonisty a město mu vyhrožuje krácením rozpočtu kvůli politickému obsahu jeho adaptace. Navíc se ženatý Petr zamiluje do nově příchozí herečky Karolíny (Elizaveta Maximová) a rodinný život se mu začne rozpadat.