Hlavní obsah

Manodrome na Berlinale: V zajetí toxické maskulinity

Prvním ze soutěžních filmů, o kterých se na právě probíhajícím mezinárodním filmovém festivalu Berlinale v Berlíně hodně mluví, je americký snímek Johna Trengovea Manodrome. Palčivě se dotýká tématu krize mužství, která může vést k toxické maskulinitě a v jejím důsledku až k násilí.

Foto: Reuters

Jesse Eisenberg a Adrien Brody byli víkendovými hvězdami Berlinale

Článek

Eisenbergova postava Ralph je mladý řidič Uberu, který se společně se svou partnerkou těší na brzké narození dítěte, ale trpí tím, že není schopen svou nastávající rodinu uživit. Je nervózní, že jako muž selhává, a veškerý čas tráví v posilovně, kde po cvičení náruživě sleduje růst svalů v naději, že právě to by mu mohlo pomoci, aby se jako muž cítil lépe.

Jenže mu nepomůže ani uvedení do skupiny podobně nejistých mužů, kterou vede charismatický Adrien Brody s cílem zvýšit jim sebevědomí za každou cenu. Tato terapie však v Ralphovi časem vzbuzuje záchvaty zuřivosti a neřízeného násilí, a cena, kterou za „terapii“ zaplatí nejen on, je až příliš vysoká.

„Jsem od přírody hubený, a dostat tělo do takového stavu, aby diváci uvěřili tomu, že má postava chodí denně do posilovny, mě stálo hodně času a dřiny,“ řekl k přípravě na roli Eisenberg a dodal, že musel mít i hodně upravený jídelníček.

„Po nějaké době tréninku jsem ale sám cítil, že do té posilovny doslova potřebuji jít každý den, že se mi, stejně jako mé postavě, vytvořila určitá závislost. Přesto, že jeho pocity rozhodně netrpím. Je to opravdu velmi toxické, když se člověk začne příliš zabývat svým tělem. Ještě skoro půl roku po natáčení jsem pod tím tlakem žil. Teď už si zajdu zacvičit jen občas, a svobodně,“ dodal.

Související články

Sean Penn a jeho svědectví o Ukrajině

Dva dny předtím, než 26. února skončí mezinárodní filmový festival Berlinale, uplyne rok od začátku ruské invaze na Ukrajinu. A právě na festivalu měl v pátek...

Výběr článků

Načítám