Článek
Tentokrát přijela Garanča v rámci evropského turné ke svému novému albu Meditation. V doprovodu PKF-Prague Philharmonia řízené jako vždy jejím manželem Karlem Markem Chichonem připravila mimořádný zážitek.
Pět operních árií a jedna píseň duchovního zaměření od Gounoda odpovídalo i celkovému stylu desky soustřeďující se na vnitřní svět hrdinek spíše než na velké a známé omračující hity.
Již zmíněná nepříliš známá Gounodova Repentir uvedená jako první jako by určila ráz večera. Pěvkyně „nelámala“ srdce posluchačů lehounkými výškami, ale obrovským nasazením výrazově mnohoznačných árií, jejichž vnitřní drama zvládala mistrovsky.
Španělské přídavky
Ve spojení s naprostou hlasovou čistotou a jasností přiváděla Garanča publikum k nadšení. Bylo tomu v italských áriích (Donizetti, Verdi, Cilea, Mascagni) i v Bizetově Carmen ve své parádní roli, jíž oficiální program večera ukončila.
Dva španělské přídavky včetně známé Granady jakoby na závěr přece jen odlehčily zaměření večera, k jehož zdaru přispěl i orchestr, jenž pod Chichonovým gestem dostal prostor k několika orchestrálním číslům. Garanča opět oslnila a meditativní ráz večera určila i dvěma stylově vhodnými kostýmy.