Hlavní obsah

Lachmanova krajina mechu, rzi a motorů

Svou zemi Lachland představuje na výstavě v pražské galerii Villa Pellé malíř, kreslíř digitálních obrazů, tvůrce počítačových her i objektů Adolf Lachman. Průřez jeho tvorbou proměnil patrový prostor vily v krajinu mechu, rzi a motorů, v níž se prolínají věci biologické s industriálními a vládne v ní postapokalyptická příroda.

Foto: archiv Villa Pellé

Adolf Lachman: Parobot nad Sečí (2010)

Článek

„Lachland je svět, v němž nepoznáváme čas, protože v něm ještě nežijeme. Asi bychom se na něj ale měli připravit. Je to země, ve které na loukách parkují paroboti,“ vysvětlila Martina Vítková, kurátorka výstavy nazvané Lachland: Svět postapokalyptického romantika.

Zhlédnout lze hyperrealistická plátna, precizní kresby tužkou a propiskou, kresby s digitální postprodukcí, digitální malbu i trojrozměrné objekty.

Podkroví vily je potom herní zónou, kde se lze v klidu ponořit do imaginativního světa počítačových her. Bránu Villy Pellé v zahradě střeží Pokleslý atraktor, pohyblivá socha, v jejímž základu je skutečný automobil.

Foto: archiv Villa Pellé

Adolf Lachman: Machinarium, 2009

„Krajina Adolfa Lachmana je světem velkých i malých mužů, jejichž klukovské duše touží po kraji, kde není místo pro fádní realitu všedního dne. To neznamená, že ženám je vstup zakázán. Naopak, je dovoleno do něj vstoupit a obdivovat všechny ty tajuplné přízraky a trochu se krásně bát,“ řekla o výstavě ředitelka galerie Vladana Rýdlová.

Výstavu bude možné navštívit v Galerii Villa Pellé do 24. března.

Adolf Lachman se narodil v roce 1977 v Pardubicích. Vystudoval Výtvarnou školu Václava Hollara v Praze a Akademii výtvarných umění v ateliéru klasických malířských technik profesora Zdeňka Berana.

Věnuje se převážně kresbě, digitální kresbě a malbě a postprodukci v počítači. Vytváří trojrozměrné objekty, v nichž kombinuje nalezené přírodní i průmyslové části.

Foto: archiv Villa Pellé

Adolf Lachman: Pin-Up Lady, 2019

Má za sebou i komiksovou tvorbu. Podle scénáře Štěpána Kopřivy nakreslil komiks Čtyřlístek v Saigonu a pracoval i na nedokončeném komiksu Pérák.

Ve svém díle vytváří nový, dosud neexistující svět, který sám nazval „postapo“ (postapokalyptickým) romantismem.

Od roku 2008 je členem nezávislého herního vývojářského týmu Amanita Design. Podílí se na vývoji počítačových her, z nichž nejznámější jsou Samorost 3 a Machinarium. Největším projektem v historii studia je hra Machinarium, jež se dočkala řady ocenění.

Může se vám hodit na Firmy.cz: Galerie Villa Pellé

Související témata:

Výběr článků

Načítám