Článek
Jedním z klíčových děl na programu jsou Bombs Of Beirut od Mary Kouyoumdjianové, která v něm reflektuje libanonskou občanskou válku. V díle využívá nahrávky vzpomínek brutálního konfliktu, jejichž působivost umocňuje hudba.
Skladatelka nešla cestou Gerge Crumba, jehož Black Angels reflektující vietnamský konflikt jsou dramatičtí a expresivní. Volila naopak melancholickou notu, která podtrhává výpovědi, po nichž přicházejí nahrávky výbuchů.
Mimořádně silná je také skladba Margarity Lecuony Tabú, kterou aranžoval Osvaldo Golijov, hudebně mimořádné nápaditý kratší kus.
Kronos i v současnosti pokračuje v úpravách děl autorů z jiných žánrů, v programu je Flow od Laurie Andersonové.
Kronos pokračuje i ve spojování zvuku smyčcového kvarteta s dalšími nástroji. V aktuálním programu má i skladbu mladé autorky z oblasti elektronické hudby Nicoly Lizée Death To Kosmishe, ve které zní i elektronika.
Zazní i další kompozice, kterou srbská skladatelka Aleksandra Vrebalovová složila přímo pro Kronos …hold me, neighbor, in this storm…
Kronos, který před třemi lety zazářil na Colours of Ostrava, kde ukázal, že umí zaujmout i festivalové publikum, se v Dvořákově síni vrací do tradičnějších prostor. Touha hledat novou hudbu ho ale neopustila.