Hlavní obsah

Koncert Anny Netrebko byl dotykem dokonalosti

Právo, Radmila Hrdinová
Praha

Mimořádný zážitek připravil v pátek festival Prague Proms posluchačům Kvartetem velkých hlasů v čele s hvězdnou světovou sopranistkou Annou Netrebko. Zcela zaplněná Smetanova síň Obecního domu naslouchala čtyřem špičkovým hlasům, sólistům newyorské Metropolitní opery, za doprovodu Českého národního symfonického orchestru, který řídil Marco Armiliato, zkušený operní dirigent z MET.

Foto: fotomaly.cz/Jan Malý

Anna Netrebko zaujala nejen hlasem, ale i dramatickým projevem.

Článek

Annu Netrebko uvítal bouřlivý aplaus už při jejím vstupu na pódium, který zněl po každé árii. Byl ovšem zcela zasloužený, protože Netrebko předvedla svůj nádherný soprán temné barvy a velkého objemu v opravdu skvělé formě. Jisté, měkké nástupy, krásné výšky, hlas klouzající bez znatelného přechodu z polohy do polohy s udivující lehkostí, to vše podpořeno emotivním prožitkem jednotlivých árií. Nádherná byla její něžná Aida i Desdemona, dychtivá Čo-Čo-San i elegantně znějící Adriana Lecouvreur a v přídavku se blýskla temperamentní Sylvou Varescu z Čardášové princezny.

Mezzosopranistka Ekaterina Gubanova předvedla brilantní techniku v árii Eboli z Verdiho Dona Carlose, pěvecký výraz pak v duetu Amneris s Radamem Aleksandrse Antonenka i v Cileově Kněžně de Bouillon, smyslná byla její Carmen v přídavkové Habaneře.

Foto: fotomaly.cz/Jan Malý

Ekaterina Gubanova vládne brilantní pěveckou technikou.

Alexandrs Antonenko vládne suverénním tenorem s kovovými výškami a temnější barvou. Velký aplaus sklidil za procítěný přednes Caniovy árie z Leoncavallových Komediantů, ale zazářil i ve Verdiho Otellovi a především v přídavku, kdy skvěle přednesl dramatickou a pěvecky náročnou árii Gabriella Adorna z Verdiho Simona Boccanegry.

Foto: fotomaly.cz/Jan Malý

Tenorista Alexandrs Antonenko sklidil bouřlivý aplaus za Cania z Komediantů.

Hlas Ildara Abdrazakova v sobě spojuje přednosti barevného barytonu s basovými hloubkami, to vše kořeněné přirozenou muzikalitou i smyslem pro humor. S tím si vychutnal slavnou Basiliovu árii o pomluvě z Rossiniho Lazebníka sevillského, dramaticky rozehrál Verdiho Attilu i Dona Gomeze de Silva z Ernaniho. A v přídavku se blýskl Mefistovou árii o zlatě.

Foto: fotomaly.cz/Jan Malý

Ildar Abdrazakov byl dramatickým Verdiho Attilou.

Český národní symfonický orchestr vedl Marco Armiliato citlivě a s jistotou. Koncert čtyř krásných hlasů byl dotekem pěvecké dokonalosti, ale i zážitkem z radostné energie, kterou pěvecké kvarteto včetně dirigenta rozdávalo štědře z pódia.

Foto: fotomaly.cz/Jan Malý

Dirigent Marco Armiliato svým sólistům upřímně fandí.

Související témata:

Výběr článků

Načítám