Článek
Na rozdíl od románů Larse Keplera, patřičně drsných, krvavých a místy až brutálních, jak se na severskou krimi sluší, vznikají pod jménem Alex Ahndoril detektivky klasičtějšího stylu, připomínající spíše tvorbu Agathy Christie nebo George Simenona. Nutno konstatovat, že tak do obvyklých potoků severské krve přinášejí nesporné literární osvěžení.
I první ze zmíněných titulů nazvaný Klíč, který se odehrával v působivém prostředí honosného sídla uprostřed severských lesů a řešil dosti zamotané rodinné vztahy, získal svou audioknižní podobu.
Teď navazuje román druhý, a to v podobě ústřední postavy majitelky a jediné pracovnice soukromé detektivní kanceláře Julie Starkové. Jako dítě přežila pád letadla, při němž kromě všech ostatních zahynula i celá její rodina. Je celoživotně poznamenána, a to jak řadou viditelných zranění, tak úzkostných psychických stavů, které se jí často vracejí.
Lars Kepler: V nočních můrách vidíme dobré znamení
Další navazující postavou je její bývalý manžel Sid, profesionální policista, který jí s vyšetřováním pomáhá. Věc ale není jen tak jednoduchá, Julie neustále svádí vnitřní boj, protože se snaží získat svého bývalého manžela zpět, ale současně si uvědomuje, že to není možné.
Nová audiokniha se tentokrát odehrává v prostředí švédského královského divadla. Julii si najme mladá herečka, která je přesvědčená, že ji sleduje neodbytný a nebezpečný stalker. Objeví se v noci v jejím bytě, objeví se v hledišti divadla a dává o sobě vědět i jinak. Co je ještě záhadnější, zdá se, že oním stalkerem by mohl být její bývalý brazilský milenec, který je však už podle všeho tři roky mrtvý.
Julie se případu ujme a mezitím dojde přímo na divadelní zkoušce k další vraždě. Celý příběh je zajímavě navázán na Shakespearova Macbetha, kterého soubor právě zkouší. Vzniká tak působivý rámec podtržený atmosférou divadelního prostředí a vztahů, které k němu patří.
Vše se pak v poirotovském duchu objasní, když Julie sezve všechny zúčastněné, probere jejich pohnutky a označí pachatele.