Článek
Na zhruba stominutové ploše se jedná o zvukovou dramatizaci původní divadelní hry v režii Bely Schenkové.
Havelka už se stačil výrazně zapsat do povědomí divadelního i filmového publika nejen jako spoluzakladatel a člen divadelního kabaretu VOSTO5, ale i jako původce úspěšných filmových snímků Vlastníci a Mimořádná událost.
Základní téma Elit by se dalo shrnout do konstatování, že časy se mění, ale elity zůstávají. Dosti otevřené a nekompromisní drama připomíná estébácké praktiky a existenční metody elit minulého režimu, které elitami zůstávají dále.
RECENZE. Brněnské Vykouření. Kam až můžeme zajít? Kam chceme!

Námět se opírá o skutečnosti a osoby zjevně reálné, a tak mezi nimi kupodivu nechybí třeba ani přičinlivý a nadaný student Andrej.
Samotné drama nemá vysloveně schéma divadelní hry, je spíše složeno z jednotlivých pasáží a scén formou jisté dramatické koláže. Drobnou slabinou celého kusu je snad jedině poněkud rozpačité vyznění pointy, ale ani ono neubírá Elitám na přesvědčivosti a věrohodnosti.
Výraznou devizou je také obsazení nahrávky. Mezi jinými se v ní objevují Jiří Vyorálek, Jiří Neužil, Taťjana Medvecká, Miroslav Hanuš, Klára Melíšková, Jiří Lábus, Petr Lněnička a řada dalších.
Jak už bylo řečeno, jedná se v tomto případě o text dosti otevřený a nekompromisní. Ne že by odhaloval různé praktiky a neznámé či cynické chování elit, o kterém by se nevědělo, je ale dobře si je připomínat, nepřehlížet je a opomíjet, protože zapomínat může být někdy až příliš snadné.
Čtrnáct dní v životě těhotné lékařky. V Liberci se natáčí film Mistryně

RECENZE: Zahradníkův rok je chválou lidské nezdolnosti i práce
