Článek
Titul výstavy zní Krajiny, postavy, hry, tajnosti. Krajiny jsou porcelánové kachle, tvořící zvláštní interiéry, kde je příroda uchopená jako zmenšená divadelní kulisa v architektonické perspektivě. "Nejsou to krajiny v pravém slova smyslu, ale intimní, otisknuté záznamy přírody," tvrdí autorka.
V další části expozice se pak věnuje lidské figuře. Tvary a formy nezachycují jen příběh, ale mají často i symbolický význam. Nahý člověk se mění v ukřižovaného Krista. Téma hry zastupují různé prostorové motivy lidských rukou. Tyto keramické sochy byly mimo jiné oceněny i porotou na 1. světovém Bienále v Koreji a s úspěchem představeny také v USA a v Japonsku. Keramiku doplňují i velmi zajímavé koláže a také experimentální pokusy s fotografiemi, kterým patří téma tajností.
Přizvaným hostem Jindry Viková je česká rodačka Marja Vallila, působící trvale v New Yorku. Její drobné keramické objekty zaujmou téměř hravými barokními křivkami. Působí jako bující skrumáže různých tvarů lidského těla, nejčastěji těch nejintimnějších. Obě autorky se zajímavé doplňují. Proti vážným tématům Jindry Vikové přichází Marja Vallila s úsměvným světem lidské představivosti. Obě výstavy jsou v Chodovské tvrzi k vidění do 28. září.