Článek
Podle některých ale film vypořádávající se s dědictvím komunistického útlaku zrazuje překombinovaný scénář. Myslí si to například autor recenze zveřejněné na webových stránkách rozhlasové stancie NPR. Hřebejka ale chválí za režii. Označuje jej za mistra protichůdných tónů, který dokáže smísit komedii a drama ve filmech o tak kontroverzních tématech jako imigrace, rasismus či dokonce holokaust. Daří se mu to i v Kawasakiho růži, byť podle NPR scénář Petra Jarchovského nepatří k jeho nejladnějším.
Podle některých ale film vypořádávající se s dědictvím komunistického útlaku zrazuje překombinovaný scénář. Myslí si to například autor recenze zveřejněné na webových stránkách rozhlasové stancie NPR. Hřebejka ale chválí za režii. Označuje jej za mistra protichůdných tónů, který dokáže smísit komedii a drama ve filmech o tak kontroverzních tématech jako imigrace, rasismus či dokonce holokaust. Daří se mu to i v Kawasakiho růži, byť podle NPR scénář Petra Jarchovského nepatří k jeho nejladnějším.
Podle některých ale film vypořádávající se s dědictvím komunistického útlaku zrazuje překombinovaný scénář. Myslí si to například autor recenze zveřejněné na webových stránkách rozhlasové stancie NPR. Hřebejka ale chválí za režii. Označuje jej za mistra protichůdných tónů, který dokáže smísit komedii a drama ve filmech o tak kontroverzních tématech jako imigrace, rasismus či dokonce holokaust. Daří se mu to i v Kawasakiho růži, byť podle NPR scénář Petra Jarchovského nepatří k jeho nejladnějším. "Je to převážně proto, že přecpaný příběh se rozpíná od Prahy do Švédska a (nepřímo) Japonska. Příkladem přecenění sil je samotný název filmu. Odkazuje na složité origami, ale vyprávěcí linie, která ho vysvětluje, působí nadbytečně," uvedla stanice.
Podle některých ale film vypořádávající se s dědictvím komunistického útlaku zrazuje překombinovaný scénář. Myslí si to například autor recenze zveřejněné na webových stránkách rozhlasové stancie NPR. Hřebejka ale chválí za režii. Označuje jej za mistra protichůdných tónů, který dokáže smísit komedii a drama ve filmech o tak kontroverzních tématech jako imigrace, rasismus či dokonce holokaust. Daří se mu to i v Kawasakiho růži, byť podle NPR scénář Petra Jarchovského nepatří k jeho nejladnějším. "Je to převážně proto, že přecpaný příběh se rozpíná od Prahy do Švédska a (nepřímo) Japonska. Příkladem přecenění sil je samotný název filmu. Odkazuje na složité origami, ale vyprávěcí linie, která ho vysvětluje, působí nadbytečně," uvedla stanice.
Podle některých ale film vypořádávající se s dědictvím komunistického útlaku zrazuje překombinovaný scénář. Myslí si to například autor recenze zveřejněné na webových stránkách rozhlasové stancie NPR. Hřebejka ale chválí za režii. Označuje jej za mistra protichůdných tónů, který dokáže smísit komedii a drama ve filmech o tak kontroverzních tématech jako imigrace, rasismus či dokonce holokaust. Daří se mu to i v Kawasakiho růži, byť podle NPR scénář Petra Jarchovského nepatří k jeho nejladnějším. "Je to převážně proto, že přecpaný příběh se rozpíná od Prahy do Švédska a (nepřímo) Japonska. Příkladem přecenění sil je samotný název filmu. Odkazuje na složité origami, ale vyprávěcí linie, která ho vysvětluje, působí nadbytečně," uvedla stanice. Podle webových stránek oborového časopisu filmového průmyslu Film Journal International nicméně ani nedostatky scénáře "jinak moudrému filmu" nepodtrhávají nohy. Díky příznivým recenzím a tomu, že si o něm lidé řeknou, podle něj Kawasakiho růže získá slušné publikum.
Podle některých ale film vypořádávající se s dědictvím komunistického útlaku zrazuje překombinovaný scénář. Myslí si to například autor recenze zveřejněné na webových stránkách rozhlasové stancie NPR. Hřebejka ale chválí za režii. Označuje jej za mistra protichůdných tónů, který dokáže smísit komedii a drama ve filmech o tak kontroverzních tématech jako imigrace, rasismus či dokonce holokaust. Daří se mu to i v Kawasakiho růži, byť podle NPR scénář Petra Jarchovského nepatří k jeho nejladnějším. "Je to převážně proto, že přecpaný příběh se rozpíná od Prahy do Švédska a (nepřímo) Japonska. Příkladem přecenění sil je samotný název filmu. Odkazuje na složité origami, ale vyprávěcí linie, která ho vysvětluje, působí nadbytečně," uvedla stanice. Podle webových stránek oborového časopisu filmového průmyslu Film Journal International nicméně ani nedostatky scénáře "jinak moudrému filmu" nepodtrhávají nohy. Díky příznivým recenzím a tomu, že si o něm lidé řeknou, podle něj Kawasakiho růže získá slušné publikum.
Podle některých ale film vypořádávající se s dědictvím komunistického útlaku zrazuje překombinovaný scénář. Myslí si to například autor recenze zveřejněné na webových stránkách rozhlasové stancie NPR. Hřebejka ale chválí za režii. Označuje jej za mistra protichůdných tónů, který dokáže smísit komedii a drama ve filmech o tak kontroverzních tématech jako imigrace, rasismus či dokonce holokaust. Daří se mu to i v Kawasakiho růži, byť podle NPR scénář Petra Jarchovského nepatří k jeho nejladnějším. "Je to převážně proto, že přecpaný příběh se rozpíná od Prahy do Švédska a (nepřímo) Japonska. Příkladem přecenění sil je samotný název filmu. Odkazuje na složité origami, ale vyprávěcí linie, která ho vysvětluje, působí nadbytečně," uvedla stanice. Podle webových stránek oborového časopisu filmového průmyslu Film Journal International nicméně ani nedostatky scénáře "jinak moudrému filmu" nepodtrhávají nohy. Díky příznivým recenzím a tomu, že si o něm lidé řeknou, podle něj Kawasakiho růže získá slušné publikum. Deník The New York Times označuje Hřebejkův snímek za přemýšlivý a dojemný. Za jeho hlavní myšlenku pak označuje fakt, že motivy a činy, které definují lidskou etiku, nejsou nikdy jednoduché a že komunistický režim byl obzvláště schopný při využívání této spletitosti pro své vlastní cíle.
Podle některých ale film vypořádávající se s dědictvím komunistického útlaku zrazuje překombinovaný scénář. Myslí si to například autor recenze zveřejněné na webových stránkách rozhlasové stancie NPR. Hřebejka ale chválí za režii. Označuje jej za mistra protichůdných tónů, který dokáže smísit komedii a drama ve filmech o tak kontroverzních tématech jako imigrace, rasismus či dokonce holokaust. Daří se mu to i v Kawasakiho růži, byť podle NPR scénář Petra Jarchovského nepatří k jeho nejladnějším. "Je to převážně proto, že přecpaný příběh se rozpíná od Prahy do Švédska a (nepřímo) Japonska. Příkladem přecenění sil je samotný název filmu. Odkazuje na složité origami, ale vyprávěcí linie, která ho vysvětluje, působí nadbytečně," uvedla stanice. Podle webových stránek oborového časopisu filmového průmyslu Film Journal International nicméně ani nedostatky scénáře "jinak moudrému filmu" nepodtrhávají nohy. Díky příznivým recenzím a tomu, že si o něm lidé řeknou, podle něj Kawasakiho růže získá slušné publikum. Deník The New York Times označuje Hřebejkův snímek za přemýšlivý a dojemný. Za jeho hlavní myšlenku pak označuje fakt, že motivy a činy, které definují lidskou etiku, nejsou nikdy jednoduché a že komunistický režim byl obzvláště schopný při využívání této spletitosti pro své vlastní cíle.
Podle některých ale film vypořádávající se s dědictvím komunistického útlaku zrazuje překombinovaný scénář. Myslí si to například autor recenze zveřejněné na webových stránkách rozhlasové stancie NPR. Hřebejka ale chválí za režii. Označuje jej za mistra protichůdných tónů, který dokáže smísit komedii a drama ve filmech o tak kontroverzních tématech jako imigrace, rasismus či dokonce holokaust. Daří se mu to i v Kawasakiho růži, byť podle NPR scénář Petra Jarchovského nepatří k jeho nejladnějším. "Je to převážně proto, že přecpaný příběh se rozpíná od Prahy do Švédska a (nepřímo) Japonska. Příkladem přecenění sil je samotný název filmu. Odkazuje na složité origami, ale vyprávěcí linie, která ho vysvětluje, působí nadbytečně," uvedla stanice. Podle webových stránek oborového časopisu filmového průmyslu Film Journal International nicméně ani nedostatky scénáře "jinak moudrému filmu" nepodtrhávají nohy. Díky příznivým recenzím a tomu, že si o něm lidé řeknou, podle něj Kawasakiho růže získá slušné publikum. Deník The New York Times označuje Hřebejkův snímek za přemýšlivý a dojemný. Za jeho hlavní myšlenku pak označuje fakt, že motivy a činy, které definují lidskou etiku, nejsou nikdy jednoduché a že komunistický režim byl obzvláště schopný při využívání této spletitosti pro své vlastní cíle. Hřebejk se podle listu v příběhu renomovaného psychiatra a disidenta, kterého dostihnou stíny minulosti, moudře vyhýbá retrospektivním záběrům. "Tato volba zvýrazňuje nepoznatelnost minulosti a také, poněkud paradoxně, její bezodkladnost," uvedl deník.
Podle některých ale film vypořádávající se s dědictvím komunistického útlaku zrazuje překombinovaný scénář. Myslí si to například autor recenze zveřejněné na webových stránkách rozhlasové stancie NPR. Hřebejka ale chválí za režii. Označuje jej za mistra protichůdných tónů, který dokáže smísit komedii a drama ve filmech o tak kontroverzních tématech jako imigrace, rasismus či dokonce holokaust. Daří se mu to i v Kawasakiho růži, byť podle NPR scénář Petra Jarchovského nepatří k jeho nejladnějším. "Je to převážně proto, že přecpaný příběh se rozpíná od Prahy do Švédska a (nepřímo) Japonska. Příkladem přecenění sil je samotný název filmu. Odkazuje na složité origami, ale vyprávěcí linie, která ho vysvětluje, působí nadbytečně," uvedla stanice. Podle webových stránek oborového časopisu filmového průmyslu Film Journal International nicméně ani nedostatky scénáře "jinak moudrému filmu" nepodtrhávají nohy. Díky příznivým recenzím a tomu, že si o něm lidé řeknou, podle něj Kawasakiho růže získá slušné publikum. Deník The New York Times označuje Hřebejkův snímek za přemýšlivý a dojemný. Za jeho hlavní myšlenku pak označuje fakt, že motivy a činy, které definují lidskou etiku, nejsou nikdy jednoduché a že komunistický režim byl obzvláště schopný při využívání této spletitosti pro své vlastní cíle. Hřebejk se podle listu v příběhu renomovaného psychiatra a disidenta, kterého dostihnou stíny minulosti, moudře vyhýbá retrospektivním záběrům. "Tato volba zvýrazňuje nepoznatelnost minulosti a také, poněkud paradoxně, její bezodkladnost," uvedl deník.
Newyorský deník The Village Voice oceňuje sebejistou eleganci režie Kawasakiho růže. Podle něj jde o film, jenž chápe život jako bouřlivý chaos složený ze vznešených a nízkých záměrů a činů, ale který také rozumí palčivým tragédiím, které takový zmatek za sebou často zanechává.
Nominace na Oscara?
Rovněž webový magazín TrustFilms oceňuje zručnost Hřebejkovy režie, ale i klidné tempo, které divákovi usnadňuje sblížení s filmovými postavami. Snímek podle něj má na to, aby nominaci na cenu americké filmové akademie za nejlepší zahraniční film získal. Opačného názoru je deník The Epoch Times. Kawasakiho růže podle něj na nominaci s největší pravděpodobností nedosáhne. "Je to ale jeden z lepších filmů této oscarové sezony, který stojí za zhlédnutí," uvedl list.
Rovněž webový magazín TrustFilms oceňuje zručnost Hřebejkovy režie, ale i klidné tempo, které divákovi usnadňuje sblížení s filmovými postavami. Snímek podle něj má na to, aby nominaci na cenu americké filmové akademie za nejlepší zahraniční film získal. Opačného názoru je deník The Epoch Times. Kawasakiho růže podle něj na nominaci s největší pravděpodobností nedosáhne. "Je to ale jeden z lepších filmů této oscarové sezony, který stojí za zhlédnutí," uvedl list.
Zda se Hřebejkův snímek opravdu objeví v souboji o prestižní ocenění, bude jasné 25. ledna. Tehdy budou oznámeny nominace na 83. ročník cen americké filmové akademie. Samotné ceny se budou udělovat 27. února. Hřebejk tento týden svůj film představuje v New Yorku. V sobotu se tam v kině Film Forum zúčastní projekce Kawasakiho růže a bude o filmu diskutovat s diváky.