Článek
„Po vývoji kolem ankety Český slavík v posledních letech, především však v letošním ročníku považujeme za nutné vyjádřit se veřejně a důrazně k tomuto dění, protože poškozuje dobré jméno naší společnosti,” uvedl generální ředitel firmy Alessandro Pasquale.
O pravidlech podle něj vždy rozhodoval samostatně pořadatel ankety. „Je to od prvního ročníku až do současné chvíle jeho výsostné právo, které po celou dobu respektujeme. Podle dostupných informací a dosavadního vývoje se zdá, že organizátor Českého slavíka přistoupil k vyhodnocení ankety v kategorii zpěvák a skupina netransparentně a od tohoto postupu se distancujeme,” uvedl Pasquale.
Interpreti v jakékoli kategorii a na jakékoli příčce podle něj nesmějí mít pochybnosti o svém umístění.
„Jestliže organizátor současnou situaci nevyjasní, budeme nuceni přezkoumat naše smluvní vztahy a zvážit i možnost našeho odchodu od partnerství ankety Český slavík,” hrozí Pasquale.
„Bereme to jako názor našeho partnera, který respektujeme, a celá situace nás netěší. Dohoda o spolupráci se uzavírá každý rok znovu. Věříme, že se nám celou záležitost podaří vysvětlit a budeme jednat o pokračování spolupráce na dalším ročníku,” řekl ČTK ředitel agentury Musica Bohemica Jaroslav Těšínský .
Kabát chce vysvětlení
Proti postupu už se ozvali také muzikanti z vítězné kapely Kabát, kteří žádají po organizátorech vysvětlení. K situaci a případnému vrácení ceny se chtějí vyjádřit před úterním večerním vystoupením v pražské O2 areně.
„S nepředstíranou radostí jsme včera (v sobotu) večer převzali ceny za první místo v kategorii Skupina roku, a teď se nemůžeme zbavit dojmu, že jsme se stali součástí hry, kterou nechceme hrát," uvedla skupina Kabát. [celá zpráva]
Pořadatelé tvrdí, že příznivci Ortelu nejednali férově. „Porušení fair play spatřuje organizátor ankety především v obsahu široce sdíleného facebookového profilu Tomáš Ortel Českým slavíkem 2017 (aktivní od 19. 9. 2017). Vyzývá se zde k zapojení do organizované akce, aby se konkrétní subjekt stal Zlatým slavíkem. Tedy nikoli aby lidé posílali hlasy podle svého skutečného názoru, ale aby se zapojili do akce za určitým cílem a získávali pro něj další osoby a fankluby,” uvedli už dříve zástupci agentury Musica Bohemica.