Článek
Z elektromontéra zpěvákem v lurexu
Než se Karel Gott stal hvězdou, která se zapsala do srdcí milionů nejen českých obyvatel, musel se vyrovnat s osobním neúspěchem. Hlásil se na Uměleckoprůmyslovou školu, ale nebyl přijat. Vyučil se proto v ČKD elektromontérem a od roku 1957 tři roky pracoval v ČKD Stalingrad v Praze. V té době se tedy jeho módní styl omezil takřka a pouze na pracovní montérky.
Vše se změnilo v roce 1958, kdy se přihlásil do soutěže Hledáme nové talenty, kde si ho všiml Karel Krautgartner a nabídl mu vystupování s orchestrem. Už v té době bylo jasné, že za zpěvákem musí stát nejen silný hlas, ale také image.

Karel Gott v sedmdesátých letech

Karel Gott při vystoupení ve stříbrném obleku.
Montérky tak nahradily kovbojské košile, lurexová saka, ale i uhlazené smokingy a bylo patrné, že Gott si svůj styl ještě hledá. Netrvalo ale dlouho a zakotvil ve vodách nadčasové elegance, která ho ostatně provázela celý život.
Od sedmdesátých let byl nejčastěji k vidění buď v obleku doplněném o motýlek a ladící kapesníček, nebo v dobře padnoucím saku, košili a džínách. Často také nosil baloňák či černý rolák doplněný o barevné sako. Obojí je mimochodem stále v kurzu, což svědčí o Gottově prozíravosti a přirozeně dobrém vkusu.
Medailon Karla Gotta

Stříbrným oblekům a módním výstřelkům tedy odzvonilo a Karel Gott se stal příkladem muže, který ví, co mu sluší a jak se obléknout. Ostatně možná i proto se zaryl do mnoha ženských srdcí.

Karel Gott byl příkladem muže, který ví, co mu sluší.

Mistrův styl se vyvíjel elegantním směrem
V posledních letech života byla jasně patrná snaha o omlazení mistrova šatníku. Tlumené barvy šly do pozadí a zpěvák často sahal po barevném oblečení, které v jeho případě úspěšně ubíralo léta.
Často v civilu oblékal růžové či světle modré košile se vzorem, které kombinoval s džínami a polobotkami či s výraznými mokasínami. Světlých barev se ostatně nebál ani na sakách i celých oblecích. Bílé smokingy byly jeho výsadou především v minulém tisíciletí, ale ani v tom novém si je čas od času nechtěl odpustit.
Byla s ním legrace a nestěžoval si, vzpomínají na Gotta čeští umělci

Základem pro něj byly čisté a kvalitní kožené polobotky, černý pásek a v posledních letech také nestárnoucí sluneční brýle, tzv. pilotky, které k semi-formal typu oblečení příjemně ladily.

Mladistvý styl si zachoval i v pokročilém věku.
Do společnosti pak ze zásady volil černé obleky či smokingy. V kravatě byl přitom vídán zřídka, daleko raději volil černé motýlky a kapsičku saka rád ozvláštňoval ladícím kapesníčkem.
Ozdobou mu byla i jeho žena Ivana Gottová. Nejednou byli zachyceni na společenské události v navzájem sladěných odstínech.

Karel Gott s manželkou Ivanou